Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Eller søvn i det hele tatt... Gutten min er fem uker gammel og har vært grei å ha med å gjøre på nettene frem til den siste uken. Normalt har vi hatt en amming på natten og så har vi stått opp i 6-tiden. På dagtid har han alltid vært vanskelig å få til å sove og vi har måttet bære han rundt hele dagen. Den siste uken har han derimot blitt vanskelig å legge for natten. Han sovner til puppen, men våkner med en gang jeg legger han over i voggen. Og det er ingenting som hjelper; hverken smukk (mister den etter to minutter og begynner å skrike fordi han vil ha den tilbake), å sutte på fingeren (våkner når jeg tar den bort), bysse han i søvn (våkner med en gang jeg legger han fra meg) eller lyden av støvsuger ol (våkner når lyden forsvinner). Nå begynner jeg å bli ganske desperat! I natt fikk jeg sove 1t frem til kl 5. Ikke får jeg sove på dagtid heller for vi har samme problemet da. Føler at vi har prøvd alt; Han ligger alltid godt innpakket i helseteppe, jeg har både ammemadrass og varmeflaske i sengen slik at han slipper de store temperaturforandringene. Voggen er dessuten ganske liten så han ligger trygt og ikke så åpent. Er det noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre? Lurer også på om mangel på søvn kan føre til lite melk, for de to siste dagene har jeg følt at jeg har mindre melk enn normalt. Til vanlig har jeg nesten hatt for mye melk og har hatt mye melkespreng. Hvis det er slik at melken hoder på å forsvinne, er det da noe jeg kan gjøre for å øke melkemengden igjen? Vil helst ikke begyne med mme ennå. Er takknemlig for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 hei. jeg har en venninne som har slitt med det samme som deg, hennes baby er nå ca 7-8 uker . Hun sov kjempe lite. mammaen ble anbefalt til å gi henne mme om kvelden nå sover småen i 5-6 timer til hun vil ha mat igjen,så sovner hun igjen. ammer henne på dag tid men må ha mme for å få nok om kvelden.. Har selv en liten jente på 11 uker som kun har fått mme pga at jeg ikke kan amme henne, har funket kjempe fint for oss.. hun sover fra 23 om kvelden til i 9 tiden dagen etter. Håper det ordner seg for dere pyton og ikke få sove. lykke til
Nela Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Kan høres ut som økedøgn. Legg gutten til puppen ofte, se om det hjelper litt. Min var veldig urolig og masete under økedøgn, spesielt om kvelden og utover natta. Det er den tiden på døgnet man lettest øker melkemengden. Vi hadde en forferdelig øke periode når lillegutt var 5-6 uker. Helsesøster sa at det kunne ta hele fire døgn å få opp produksjonen. På dag 5 satt vi klar med mme på kvelden, men da var lillegutt fornøyd! Lykke til, håper det bedrer seg snart:)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 KIROPRAKTOR!!!!!!!!!!!!!!! Eneste som funker, han har sikkert spenninger han kjenner på.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Ja, her tror jeg også kiropraktor ville være løsningen. Stikk først som sist, snakker av erfaring:o)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 HI her. Vi har lurt litt på om det kan være spenninger ja, for han har en favorittside som han liker å ligge på. Vi har prøvd å få han til å ligge med hodet den andre veien, men han ender som oftest opp på den andre siden igjen etter kort tid. I går la vi merke til at han også ligger med hodet på skakke. Hvordan går jeg frem med kiropraktor?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Hei. Jeg har egentlig ikke peiling på dette, men har du lest om KISS? Det er låsninger i nakken hos spedbarn. Disse barna har en favorittside, ligger med hodet litt skrått, og liker ikke å ligge på magen. En venninne av meg går til manuellterapeut (?) med lille jenta si, og sier hun har blitt mye bedre på et par behandlinger. Verdt å sjekke ut? Masse lykke til!
Nusse_83 Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 bare kontakt en kiropraktor som har kontor i nærheten og forklar situasjonen. Du får sikkert en time nokså fort her får tulla på 7mnd behandling for KISS og jeg merker god forbedring allerede etter bare to behandlinger:)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Det er bare å kontakte et kiropraktorkontor og forklar situasjonen. Kommer helt sikkert ikke til å angre på det:o)) Høres ut som tydelige tegn på spenninger.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 her er småen 5mnd, og det har blitt vår hverdag. så ikke syt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå