Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 husk å ta disse, de skal være lure å bruke siste trimester for å styrke livmoren og redusere litt smerter ved fødsel. disse kommer jeg i hvertfall til å prøve;) er verdt et forsøk. bringebærblad-te kan også brukes;) (lurt etter fødselen også)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Men mange jordmødre anbefaler jo at man ikke skal ta dette? Syns det er vanskelig å gjøre det da....Hadde også tenkt å ta i utgangspunktet men klarer ikke å bestemme meg
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 det har jeg aldri hørt om. har bare hørt positivt om dette men at det ikke skal tas før 3.trimester.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Har også bare hørt positive ting ang bringebærbladkapsler/te.... Har gått på kapslene i 5 uker nå, skal begynne å drikke litt te også nå... har ca 2 uker igjen til termin... skal også ta di ei stund etter fødselen..... )
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 det er verdt et forsøk;) kan ikke tro det er noe farlig med det. vi selger i hvertfall masse av det på helsekosten.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 tror nok det er lik virkning på både kapslene og teen )
Fruen i huset Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 De skal ikke taes siste trimester, men de siste 2 mnd!
junemerethe Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Hva med bare vanlig bringebærsyltetøy? er det det samme?
Gemini77 Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 junemerethe, Nei, for det er ikke bringebærene, men bringebørBLADENE.. :-) Jeg fikk forøvrig beskjed om fra helsekosten at kapslene var mer effektive da de var mer konsentrert enn teen.
M, Vestfold Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Hva skal det hjelpe for.. Lettere fødsel og at livmoren trekker seg fortere tilbake?
2hærligegutter Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 Noen JM annbefaler disse andre ikke. Det er ikke bevist noe neg. virkning for babyen, og mange er usikre på om det hjelper noe. Derfor blir noen annbefalt andre ikke. Det er i hvertfall ikke skadlig for noen av oss, så verdt et forsøk syntes nå jeg.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #15 Skrevet 4. mars 2008 det skal virke både avslappende og stimulerende på bekkenmusklaturen, noe som kan påvirke fødselen til å bli lettere å gå hurtigere. og hjelper etter fødsel også med å gi en hurtigerer normalisering i underlivet og livmoren trekker seg bedre sammen.... Dette står bakpå teposen )
M, Vestfold Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 Hm.. Er jo ikke dumt å prøve da Noen som har erfaring med at det fungerer?
Gemini77 Skrevet 4. mars 2008 #17 Skrevet 4. mars 2008 Min jordmor sa at man ikke skulle begynne på de før uke 34, det samme sa hun på helsekosten. Men tror ikke det har så mye å si med mindre man er i fare for å føde for tidlig. Det styrker livmoren så derfor jobber den mer effektiv under fødselen (ved riene) og etter fødselen når livmoren skal trekke seg sammen igjen.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #18 Skrevet 4. mars 2008 M,Vestfold..... Jeg har ei vennine som ikje tok di ved første svangerskap men andre... å hun merket stoooor forskjell. Lettere fødsel og ingen revning.... så hun anbefalte di på det sterkeste til meg.... hun begynte i uke 32.... men jeg begynte i uke 33.. tar 3stk om morgenen og 3stk om kvelden.... så har jeg også kjøpt te som jeg skal drikke noen kopper av framover mot termin om 2 uker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå