lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Var hos jm i dag og hun sa at jeg hadde hatt en 3/4 revning i endetarmmuskelen og en dyp vaginal rift under forrige fødsel + klipping og noen sting. Det eneste jeg har blitt fortalt etter fødselen var klippingen. Er ikke dette rart? Burde jeg ikke fått info om at så og si hele underlivet var maltraktert? Og går det ann at jeg ikke har merket dette? Det tok jo to mndr før jeg følte meg normal igjen, trodde dette var pga av klippingen jeg. Det var jo første gangen, så trodde jo at det bare var sånn det skulle være, at man var litt herjet og mørbanket... Men jeg tror nesten at de må ha skrevet noe feil, værtfall på denne endetarmsrevningen. Men jm sa st det var sjeldent de skreiv feil, for man skulle dobbelsjekke papirene etter skriving, og at de skulle behandle meg som om dette var tilfelle ved neste fødsel sånn for sikkerhets skyld, siden det var lett å revne slik en gang til. Føler meg nesten litt dum som ikke har merket at jeg var så ødelagt. Jaja, er iallfall helt fin i dag, og det har jeg skjønt at ikke er en selvfølg etter slik revning.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. mars 2008 Og forresten, etter slik revning skal en lege sy deg, og det var jo en lege som sydde meg, og det tok jo litt tid. Syntes det gikk veldig tregt denne syinga, så det er vel tilfelle med denne revninga da. Ble helt kvalm med tanken på dette jeg.
Axus' girlfriend Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 oi, veldig rart om du ikke hadde fått beskjed om dette da?da hadde jeg reagert kraftig altså. det er jo din kropp, og din kropp de eventuelt har sydd på!
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 Synes jo dette var drøyt ja... Det syntes jordmora mi nå også. Nesten så jeg tror at det er feil, men når jeg tenker meg om så var jeg jo "rar" og vond der nede lenge etterpå. vet ikke jeg, har jo ikke noe å sammenligne med:) Men siden det ikke har blitt noen varige plager i ettertid så skal jeg vel være overlykkelig for det:) Kan bli mye trøbbel av slik revning har jeg forstått.
Axus' girlfriend Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 har ingen erfaringer å snakke ut i fra jeg heller, men har også hørt at total revning kan innebære store vansker i ettertid. derfor er det jo helt vilt at du evnt ikke har fått beskjed! hører jeg skal mase om å få vite eksakt antall sting de event syr på meg.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2008 Ja, man må visst holde kontrollen selv på disse sykehusa. er litt rystet jeg. Heldigvis at jm så det i papirene før neste fødsel, sånn at de "holder igjen" når babyen presses ut ved neste fødsel, ellers kan det jo skje på nytt.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Det hørtes jo helt rart ut. Trodde at når du hadde revnet i endetarmen så måtte du på sykehuset til kontroll etter 6 mnd, samt at det måtte tas stilling til om en kunne føde vaginalt ved en eventuell neste fødsel. Har tre veninner som har revnet i endetarmen, og alle de måtte inn... Hun ene får ikke føde vaginalt igjen...
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2008 Synes jo også det høres helt rart ut... Man skal også få avførende midler til det har grodd litt slik at man ikke gjør det verre. Jeg har jo ikke fått noe av dette.
callmebecka Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Det høres veldig rart ut....!!! Jeg revnet omtrent som du beskriver ved forrige fødsel, innvendig og utvendig. Bare minutter etter at babyen var ute lå jeg i full narkose og ble sydd i 1 1/2 time. Måtte gå på middel for å lette avføring, fikk ikke ha sex på leeeenge, var til kontroll på sukehuset etter 4 måneder og 12 måneder, og nå som jeg er gravid igjen. Hvis det finnes noen måte å få klarhet i dette ville jeg forsøkt, det kan jo ha innvirkning på hvordan neste fødsel blir. Jeg våknet etter narkosen til en lege som sa at "neste gang blir det KS!" En gynekologisk undersøkelse burde kunne fortelle deg litt mer i alle fall.
junemerethe Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Høres grusomt ut,skremmende at de ikke har sagt i fra. men det er kanskje greit at du ikke visste det.sånn ville jeg tenkt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå