Gå til innhold

Gode tips mot svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært superkvalm i nå 2uker. Skal på båttur om to dager, og blir sikkert sjø.

Noen som har noen gode tips å komme med?

Fikk beskjed av legen av å hvile masse (selv om jeg ikke er noe trøtt) og småspise

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste som hjalp var piller jeg fikk hos legen.

Skrevet

Postafen hjalp meg masse. Reseptfrie reisesyketabletter man kjøper på apotek. Legen anbefalte også disse.

Skrevet

var jo hos legen i dag...Hun nevnte ikke engang at det fantes slike piller....Husker du hva de het?

Skrevet

legen min sa at det ikke finnes noen "svangerskaps kvalme" tabletter og at man i tilfelle måtte ty til reisetabletter.

Skrevet

hmm....hun nevnte ikke prostafen til meg....brukt det før som vanlig reisesyketabelett...fikk et annet gammelt merke, som man ble vist litt trøtt av også..og det frister ikke såå mye når man skal på "bryllupstur"

Skrevet

du kan jo ringe å høre med henne, om du vil ha det fra en lege. Men jeg ble hvert fall anbefalt det og det hjalp også. Og jeg var av typen ekstremt dårlig.

Skrevet

er typen ekstrem kvalm jeg...vært det i to uker..så går utover hele familien og humøret nå

Skrevet

jeg fikk også resept på prostafen, men ville ikke ta legemiddler, spes under svangerskap, så jeg sverget til seaband (akupressur armbånd)

de hjelp meg gjennom 1 trimester!

en av ti har desverre ikke dette akupressur punktet, men det er uansett verdt et forsøk!

Skrevet

ja,det er kjedelig. Postafen er det eneste rådet jeg har. kanskje noen andre vet om noe annet. jeg måtte foresten ta to for at det skulle hjelpe. Og jeg er liten.

Skrevet

hvorfor ville du ikke ta legemiddelet? er det noen risiko med det-+?

Skrevet

Ei venninne var sengeliggande i 6-7 veker pga sv.skapskvalme. Ho fekk tabletter med homeopaten. Det fekk ho opp av senga, og ho klarte også å ete igjen, berre etter ein til to dagar:)

Eg huska ikkje kva det heitte, men det var virkningsfult:)

Skrevet

Hva med å prøve noe alternativt? Akupunktur, homepati, fotsoneterapi osv. Mange som har fått god hjelp av det :-)

Skrevet

har ikke muligheten til det nå....reiser vekk om under to døgn..Mini bryllupsreise..

Skrevet

Det første tipset jeg her er desverre sykmeld deg (hvis du jobber), gjør minst mulig annet enn å ligge på sofaen og få mannen til å ta seg mest mulig av de andre barna dere har. Gå rolige turer er lurt hvis du orker det, da får du bevegd deg litt og du får frisk luft som kan hjelpe. Hvis du vrkelig er superkvalm, hadde jeg utsatt den turen, blir ikke noe koselig hvis du bare er kvalm uansett. Skjønner veldig godt at du har lyst til å dra på den, men jeg ville droppet den.

Jeg ble så dårlig at jeg kun fikk i meg minimalt med drikke og jeg klarte ikke å stå opp fra senga for å gå ned i stua og sette meg i sofaen, da fikk jeg Phenergan på resept fra legen. De hjelper visst ikke på alle, men hjalp meg, hvis jeg i tillegg tok det med ro. De hjalp ikke med en gang, men etter 2-3dager klarte jeg å drikke greit og begynte å få i meg noe mat igjen. Likevel var jeg så dårlig at bare tanken på at jeg skulle gjøre noe en dag, var nok til atjeg kunne bli dårlig igjen (selv en så enkel ting som må bli plukket opp med bil for å kjøre et annet sted og ta det med ro der...), så uansett er det å ta det med ro det beste tipset.

Før jeg fikk de tablettene, hadde jeg prøvd omtrent alle de andre tipsene jeg hadde fått. Det eneste jeg egentlig kunne tenkt meg å prøve som jeg ikke fikk gjort, var akupunktur og det var rett og slett fordi jeg orket tanken på å komme meg et sted jeg kunne få det og evt sitte der og vente på tur og ikke minst, være der og få behandling, jeg var rett og slett for kvalm... Jeg småspiste, drakk ingefærte, prøvde sånne reisesykebånd fra apoteket (det brukte jeg de dagene jeg gikk fra å være veldig dårlig til i å bli enda mer dårlig) +++ Ingen av disse tipsene hjalp nok til at jeg ble fornøyd, men det kan jo hende de hjelper på deg.

Generelt ville jeg heller tatt tabletter gitt av en lege enn av alternative behandlere, rett og slett fordi jeg stoler mer på at et legemiddel en lege gir ut er bedre utprøvd enn det en alternativ behandler gir ut, men det er meg.

Hvis du velger å reise på tur, så god tur! og uansett: god bedring!

Skrevet

ja reiser på tur uansett....har ikke reiseforsikring så taper pengene om vi ikke reiser.Pluss har allerede ordnet med pass til lillegutt og alt slikt

tusentakk for gode tips ellers

Skrevet

Appelsinjuice og Love Hearts hjalp meg.

www.felleskatelogen no.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Skrevet

Glemte å skrive at det står det om Postafen. Ville ikke anbefalt å ta det under svangerskap, som flere gjør her.

Skrevet

Sure grønne epler og tørr kapteinkjeks på senga før du står opp, og unngå å spise store måltid.

Det var det som holdt meg oppe. Og jeg vet hva jeg snakker om altså, for jeg var kvalm heeeele svangerskapet...

Skrevet

ut og kjøpe kjeksda

Skrevet

Ja det kan være lurt. Er du kvalm om morgenen eller hele dagen eller kommer det og går?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...