Gjest Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hvor ofte ringer deres egne foreldre og sier : "Kan ikke vi få lov til å passe småen litt i dag?" Eller: "Kan hun ligge hos oss i natt?"
Sivalur Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Min far har aldri gjort det. Nå bor han for langt unna også da. Foreldrene til samboer har spurt noen ganger om å ha han en helg nå og da. I tillegg til at vi iblant spør dem om de kan ha han. Vi er så heldige at småen har besteforeldre som virkelig stiller opp.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Mine foreldre bor litt langt unna til slikt,men har så lyst.. Svigermor bor 5 min gåing unna og gjør det ikke i det hele tatt.Vi må bare spørre sier hun,og vi har gjort det noen ganger ved behov-da har hun sagt ja.Men det hadde vært så koselig om hun kom å hentet han med på trilletur, eller kom på besøk før det var så sent at vi er midt i kveldsmat og legging..Hadde følt at hun mer ville møte han om hun gjorde slik noen ganger..Rart kanskje?
Mor til et enebarn Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Mamma ringer så fort ho har fri... og det går ikke en uke uten at ho ringer. Og har med seg ungen støtt og stadig! Og om ho får høre at vi skal bort, må vi skjeldent spørre om barnevakt, ho tilbyr seg alltid selv! Svigermor har vel aldri ringt!
hit og dit Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Me bur for langt unna til at det er aktuelt for dei. Hadde me budd nærme mine foreldre så trur eg det hadde skjedd ganske ofte. Sambo sine foreldre hadde nok ikkje tatt så ofte initiativ sjølv, men dei hadde sjelden sagt nei til å passe. Naboen spør ein gang i veka om å få passe ungen. Ho er då der i fleire timar. (mallo er 8 mnd)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Mamma og pappa har aldri gjort det, men svigers passer hvis vi spør
MTMT Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Aldri. Mine barn har ikke sovet noen andre steder enn hjemme. Syns det er greit. Liker å ha dem her hos meg.
SaDa Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Hmm.. Har kansje skjedd et par ganger.. Ene gangen kom jeg dem i forkjøpet og spurte om de kunne passe litt.. Menner ikke lett å kun ta med seg en her siden gutta er så tett og det blir feil for en hvis den andre får være med og ikke han. Nå har mormor og morfar kjøpt bilseter, så vi håper at det kanskje kan skje litt oftere nå
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Tror ikke det har skjedd jeg.. Men de stiller alltid opp. og er supre besteforeldre. Vi er mye sammen med de, og lillegutt har et supert forhold til de.
Bruble Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Mine foreldre får ikke låne ungene mine. Svigermor derimot.Hun har spurt om hun ikke kan få hente eldsta i bhg hver mandag og ha henne over natta. Synes det er en super deal jeg:) Hun har henne titt og ofte ellers og:)
Stjerne37 Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Mamma bor alt for lang unna,men svigers ringer ofte å spør.Noen ganger bare for å ta han med på noe som de tror han liker(3-4 ganger i mnd) og så ringer dem å spør om han kan overnatte hvertfall 1.gang i mnd.
Sjefsmegga Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 Ofte...uten at det er noe fast....har vel barnfri noen timer annenhver uke...snart får vi fri over natta også...sikkert 5-6 ganger i året vi har helt barnfri nå når minsta snart ikke er baby lengre...
Salat Skrevet 4. mars 2008 #15 Skrevet 4. mars 2008 Det har aldri skjedd på de 4 årene vi har hatt barn.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 Det skjer ganske ofte her faktisk :-) Min mor og mormor har jenta mi fast annen hver helg. (dette er en vane jeg har fra jeg var alenemor at dem tilbydde seg det ettersom barnefaren ikke er med i bildet) Og min mor ringer gjerne og spør om hun kan få ha henne =) Men nå er også versla 4,5år og kan også komme med at hun vill ringe mormor og spør selv også :-)
ejiec++ Skrevet 4. mars 2008 #18 Skrevet 4. mars 2008 Mamma og pappa bor to timers kjøring unna, så det skjer ikke ukentlig, men de passer dem så ofte de har mulighet. Mamma kommer hit, eller jentene er hos dem en helg eller i ferier. Svigerfamilien min bor i utlandet.
WP-TLogPeanut Skrevet 4. mars 2008 #19 Skrevet 4. mars 2008 mamma vil ofte ha henne når hun har fri Stiller opp i "hue og ræva" mamman min,og tuppa er skikkelig "mimmi-jente" Koselig
little old lady hoo Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 Det har aldri skjedd. Minstemann har ringt sin farmor en gang og bedt om å få overnatte, uten annen grunn enn at han hadde lyst, og det fikk han lov til. Han storkoste seg og sa han var på ferie.
Poteto Skrevet 4. mars 2008 #21 Skrevet 4. mars 2008 mine foreldre ringer ofte.. eller, mamma jobber på båt. men når ho er hjemme så vil ho ha ho en del men ikke på overnatting.. pappa spør aldri, men passer med glede viss vi spør.. svigers får vi en meld flere ganger i uka om dei kan ha ho.. eller om ho kan såve der..
Honningmelon Skrevet 4. mars 2008 #22 Skrevet 4. mars 2008 Det kan skje flere ganger i mnd, med både mine foreldre og svigermor.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #23 Skrevet 4. mars 2008 Mamma gjør det nesten hver helg. Hvertfall når hun ikke har andre planer eller når gutten ikke skal til faren over helgen. Og hun spør ganske ofte: kan han ikke bare få sove her inatt da? Det er jo blitt så sent, og det er så koselig å ha han her.
Ioren Skrevet 4. mars 2008 #24 Skrevet 4. mars 2008 Mine bor 60 mil unna. Men de gjør det 1-2ganger i mnd med niesene mine. Samboers foreldre gjør det 2-3 ganger i mnd med vår gutt.De bor 5 km unna
Temmelig hemmelig Skrevet 4. mars 2008 #25 Skrevet 4. mars 2008 Hele tiden og helst hver helg. Må si nei til tider. Gutten vår er 4 år og elsker å være med besteforeldrene. Svigers spør aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå