Gjest Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 har vært ganske avslappet til nå, hørt flere som sier de ikke får mage før etter ultralyden. er 17+4 nå, jeg har så og si ingen mage.. jeg kjenner en liiiten bulk nede under navlen, men det er det.. ikke har jeg kjent noe liv enda heller, tror ikke det hvertfall. er førstegangs, så antar jo dette er vanlig, men de siste 4-5 dagene har jeg bekymret meg likevel. skal på ultralyd mandag 10. mars, bare ser for meg at de sier den er død, eller har sluttet å vokse eller noe.. høres jo sikkert litt komisk ut da.. men jeg vet liksom ikke hva som er vanlig. hvordan var dere i uke 17/18.. flere som verken kjente liv eller hadde noe mage?
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Huff, ikke tenk sånn da, da blir du bare enda mer lei deg! Jeg er gravid i 16.uke med nr.3, og i de 2 siste svangerskapene mine fikk jeg "oppblåst" mage i uke 10, og "gravid" mage rundt uke 13. Men i det første svangerskapet kom ikke magen før ca uke 16.. Men jeg veide bare 50 kg på den tiden, så det skulle jo litt til før det syntes, alle trodde jeg bare hadde lagt meg ut litt de første mnd Første gang jeg kjente liv den gangen var i uke 18, skulle på UL og lå på magen i gangen og ventet på at min sambo skulle bli ferdig.. Og vips, der kjente jeg et par spark =) Dette går så bra, men kan du ikke dra til legen og høre hjertet med doppler i mellomtiden, så slipper du ihvertfall å bekymre deg for om det er liv?
Kompani Orheim Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg forstår godt din bekymring.. Jeg er også førstegangs og er 23 uker idag. Jeg har veldig liten mage i tillegg til at jeg har kjent lite liv (kjente ihvertfall ikke noe når jeg var 17 uker sånn som deg altså - og da var også magen HELT fraværende!!), og i forrige uke klarte jeg liksom ikke å slappe helt av lenger! Jeg ringte legen min og der skviset de meg inn neste dag sånn at jeg ikke skulle gå rundt og være bekymret :-) Jeg fikk fem min hos legen der hun hørte på hjertelyden. Det var alt jeg trengte :-) Nå er jeg MYE roligere!! Så ikke nøl med å gjøre det altså - det er jo ikke bra å gå rundt å være bekymret heller liksom!
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 tusen takk for svar, det var godt og betryggende vet at det er vanligst å kjenne liv rundt uke 20 når man er førstegangs, men hører om så mange jeg kjenner som har kjent liv fra uke 15 osv. vurderer å ringe til legen, høre om hun har tid, så jeg kan komme inn å få høre hjerteslagene, vil bli veldig beroliget da, bare av å vite at det er liv der inne.. takk igjen, satser på at alt er i orden!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 jeg hadde ikke mage i uke 17,jeg er veeeeeeeeeldig liten,ingen som så jeg var gravid før rundt juletider,da var jeg 28-29 uker på vei,er i uke 37 nå,og har bare 3-4 uker til termin,ingen som tror jeg skal føde nå snart,ser mer ut som om jeg er halveis i svangerskapet,men jeg har en frisk baby,med normal størrelse i magen:)..........synes ikke du skal bekymre deg,det er vanlig at førstegangsfødende kjenner liv rundt 20 uke tror jeg,det var da jeg kjendte det første gangen:)...gled deg til det,det er en rar følelse,hehe:)... vi er alle forskjellige,noen viser det godt på,andre ikke:),du skal vel uansett på ultralyd snart?,da får du jo vite om alt ser ok ut:)
Kompani Orheim Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Ja alt er nok i den skjønneste orden, men det er rart hvordan man kan gjøre seg selv urolig med alle disse tankene :-) Legen min hadde egentlig fullt opp med timer, men tok meg inn likevel iom at det bare skulle være en kjapp konsultasjon. jeg tror de skal prioritere deg som gravid faktisk! Så jeg hadde ikke nølt. Alt er sikkert tipp topp, men det er absolutt godt å få det bekreftet :-) Masse lykke til!!
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Ja føler meg litt overhysterisk av og til da jeg tenker på aaalt, hehe.. takk for støtte, skal si ifra hvordan ting går
Kompani Orheim Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Litt overhysteriske må vi få lov til å være, det er jo ikke hver dag vi lager et lite menneske i magen ;-) Ja kom gjerne med oppdatering :-) Alltid spennende å høre hvordan det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå