skalha1t etter3.pp Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 til å dra til legen på 1 kontroll.Har nål/sprøyte skrekk og vet eg må ta blodprøver.(Svimer av) Har ei jente fra før eg lurer på om eg ikkje kan bruke samme papirene som da. dem skal jo bare vite blodtype og om eg har Hiv å sånn. Noen som har sluppet å gjort de?
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Du må nok ta nye blodprøver, HIV er jo noe en kan ha pådratt seg etter sist graviditet... Råder deg til å forklare legen og de på kontoret at du har nål og sprøyteskrekk, så får du nok litt ekstra omtanke:) Du kan jo f.eks ligge når de tar prøven. Sikker på at det går fint:) Masse lykke til.
Daisy :) Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Det går bra.....forklar det til legen så tar de hensyn. Lurt å ikke se på når de stikker, lukk øynene å slapp av. Lykke til.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg forstår deg såååååååå godt. Hater på liv å død nåler. Bare synet gjør at jeg blir dårlig. Jeg var lite heldig nå første time siden jeg fikk en helvettes lærling...auuauauauauau. Spørr for all del etter en med erfaring. Be om å få ligge nede å ha et glass med vann ved bordet. Om de stikker mer en en gang så kan de lavær. Det er ditt blod å det er din kropp. Ting skal skje på ditt vilkår. Stå på...Det er vel verdt det.
skalha1t etter3.pp Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 ja,..svime av nesten på tanken..heheh..pyse kansje:)?? menmen..bite tenna sammen å ta de som en "Gravid kvinne"heheh..
verja Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Er det smertene ved stikk du er redd for? Hva med å prøve emlakrem eller emlaplaster? Smertestillende som virker lokalt på huden. Bruker det på 1åringen når han skal vaksineres. Fungerer veldig godt på stikksmertene:-) Skal legges på ca 1t før vaksine/blodprøvetaking
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Huff..... ja nåler er helt pyton.... vet egentlig ikke hva jeg er redd for, er nok mer redd for redselen en det å tappe blod. Har vanskelige årer så jeg har blitt unødvendig stikket flere ganger. Men det dummeste jeg har gjort er å si til hun som skal stikke meg at jeg var nervøs og gruet meg for da begynte hun også og stresse. Endte med at jeg måtte reise på sykehuset for å ta blodprøvene.Så denne gangen er strategien å syke meg opp og belønne meg selv etter på hvis jeg er flink. Fort og gale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå