Gå til innhold

Hodepine som aldri gir seg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det sånn noen uker da jeg var 7-8 uker på vei. Nå er jeg 14. Smertene sitter alltid på den ene siden av hodet, men det veksler på hvilken side. Spesielt vondt når jeg går eller beveger raskt på hodet. Nesten som bihulesmerter. Er utslitt etter helgen pga hodepine.

Burde vel ikke klage, dette er vel i grunnen den eneste plagen jeg har hatt til nå i svangerskapet.

Men skjønner ikke hvordan jeg skal overleve jobb i kveld. Det var litt syting fra meg.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det konstant i over 4 mnd.....i tillegg til migrene.

I tillegg til masse annet da...

Høres ut som du har sluppet billig unna...hehe.

Men det er absolut lov å klage!

Er like drit uansett når det står på.

Skrevet

Ja jeg vet jeg er heldig i forhold til mange andre. *skammer meg*

Skrevet

Hehe,du får heller bare nyte de gode stundene,som sikkert er mange:-)

Det gjør jeg.

Skrevet

Bare å syte det =) De fleste her tåler å høre litt syting.. Det høres ut som at HI her kan ha hormonell migrene. Det er jo like ille som vanlig migrene. Jeg har og hatt begge deler i svangerskapet og det ønsker jeg ingen..! Det man kan gjøre er å ta 2 paracet tre ganger om dagen, drikke masse, sove nok (og regelmessig), spise riktig og få seg litt frisk luft. Hvis det ikke blir bedre så ta kontakt med legen.

Skrevet

Jeg har full forståelse for hvordan du har det. med de to første hadde jeg konstant migrene i 8 mnd. holdt på å bli gal!!! ble innlagt på sykehus pga smerte annfall, og gikk ikke opp på vekta nesten heller. jeg anbefaler deg å få henvisning til kiropraktor/ akkupunktur/ trening som ikke er for anstrengende. lufte godt. huske å tøye ut nakke, bekken og slikt. jeg var på utredning hos eksperter hver av svangerskapene, og fikk beskjed om ble det ikke borte etter fødsel så skulle jeg gå på migrene medikamenter etter amme stopp. men det ble borte litt før fødsel hos meg,og kom ikke igjen før neste svangerskap. gangske spesielt at hormoner og muskler kan påvirke oss slik!.

Skrevet

Jeg skal til nevrolog i morgen pga migrene så skal si fra hvis jeg får noen tips:-)

Funker paracet er det nok ikke migrene men hodepine,du kan ta inntil 4 g paracet om dagen,altså 2 tabletter 4 ganger om dagen.

Skrevet

Migrene kan det være ja, paracet hjelper ikke et fnugg. Har hatt noe synsforsyrrelser i blant, men sjelden. Håper ikke det skal vare i 8 mnd nei.

Skrevet

Jeg synes ikke dette er syting. Det er absolutt lov til klage når du plages slik som du gjør. Det kan være hormonell hodepine du har, men siden du sier at du har trykk ved bihulene høres det ut som om det kan komme fra øynene eller være bihulebetennelse (er du tett i nesa?)

Sikkert ikke dumt å dra til legen for en skjekk. Det er jo ikke noe særlig å gå rundt å plages!

Lykek til:-)

Skrevet

jeg har migrene til vanlig..men i svangerskapet er jeg ekstra plaget..er sånn som du beskriver..

lysømfintelig er jeg også..

Jeg ble bedre etter uke 12..har migrene igjenn idag..men er 3,5 uke siden..så den har begynt gi seg littt da..fra å være to dager i uka til å gå nesten en mnd :)

Ser frem til 3. trimester for da har jeg brukt å være migrene fri :)

Savner medisienen min jeg ikke kan bruke når jeg er gravid :(

Kjenner jeg ikke burde vært på nett idag,..blir iallefall ikke bedre av det..men jeg greier ikke holde meg helt unna..

Skrevet

Tipsene fra nevrologen var 0....

Ingen tips i det hele tat,ikke noe man kan gjøre utenom å ta paracet.

Hun mente at enten ble man kvitt det eller vant til det.

Hodepine blir man vant til men ikke migrene.

Jeg hadde gladelig tatt abort noen dager for et par mnd siden om jeg hadde fått tilbud om noe dop.Og det sier litt siden jeg endelig er gravid etter 2,5 år med prøving.

Men,men,det virker som alle mener at man bare får tåle å ha alle slags plager under et svngerskap,så vi får vel bare bite det i oss...

Skrevet

Uffda, det var ikke oppløftende. Men noe skal man vel lide ja. Hadde gladelig valgt kvalmen og sofaen om jeg kunne velge...Da er man "synlig" dårlig slik som gravide pleier å være.

Har fri i morgen så hvis jeg tør skal jeg ringe legen. Sov bare 2 timer i natt så dette går ikke i det lange løp.

Lykke til i jakten på en kur mot dette. :)

Skrevet

Ring legen i morgen, og slapp av fram til da. Få en sykemelding.

Du skriver at du ikke vet hvordan du skal orke jobb i kveld:

Vær hjemme!

Jeg hadde ikke gått på jobb i alle fall. Ingen ting fungerer hvis hodet ikke er med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...