3lisab3th Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Har en liten en på 3 mnd som spiser ca 120 ml mme hver 2,5 time. Jeg kunne tenke meg å prøve litt maisgrøt i flaska hans for å se om det kanskje går litt lengre tid før han er sulten igjen... Er dette for tidlig? Og er det dumt siden han har hatt litt magetrøbbel tidligere (luftsmerter)? Takker for svar!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Jeg synes det er litt tidlig å begynne med grøt når babyen er 3 mnd. Vi hadde ei jente med kolikk og hun fikk første smaksprøve på grøt da hun var 4 mnd og fikk litt magetrøbbel av den. Hun ville også ha mat ofte. Jeg ammet hver 2-3 time til hun var rundt 4 mnd. Du kan jo prøve en annen type mme. Vet ikke hvilken type du bruker nå men Collett er feks h-melk basert og skal mette litt mer. Men noen unger er mer sultne enn andre!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hei, Jeg har en liten en på 3 mnd han begynte med grøt etter han ble 3 mnd.. er ikke såå farlig. jeg begynte med det når jeg var 2 mnd, å er jo menneske av meg burde bare gå for det om du selv føler for det.. min begynte å bli urolig på natta, så begynte vi med det på kveldene bare, og sover hele natta igjen, og ikke minst, han elsker det Lykke til
♥Rime♥ Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Da jeg var på 3 mnd kontrollen på HS sa helsesøster at jeg godt kunne begynne med litt velling/grøt og tilogmed kokt potet og gullerøtter. Jeg syntes det var veldig tidlig med middag da, men velling hadde jeg allerede begynt med for noen dager siden da. Gutten min er 6 mnd nå og våkner enda 2-3 ganger om natta å skal ha mat så føler ikke det er så mye forskjell jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå