Gå til innhold

Dere med kort cervix...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På besøk fra andre tri her..

Jeg er blitt konisert, men vet ikke hvor mye de tok av livmorhalsen, så jeg burde vel ta en kontroll.. er 25 uker på vei, men lurer på hvordan dette gjøres... er det ultralyd innvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De måler lengden på cervix med innvendig ultralyd :)

Skrevet

Oki... Thank u:)

Skrevet

så lenge du kun er konisert har de ikke tatt så mye, bare helt ytterst på livmorhalsen, selv har jeg mått ta mye mer, ca halvparten. Hadde en kreft svulst.Jeg har nå mellom 14 og 17 mm. Men det øker risikoen for tidligere fødsel hos deg likevel. De tar innvendig ul, men kan se det på utvendig også. Jeg er på sykehuset og måler hver uke. Har vært sengeliggene i 9 uker.. Er 32+6. Så vær forsiktig og ta det med ro.. ikke tunge løft osv..Ligger heldigvis hjemme nå, men lå inne i 4 uker med kun lov til å gå på do, det var tøfft...

Skrevet

Er du konisert etter 2004 er det ihvertfall ingenting å bekymre seg for. De tar visst så lite at det ikke er noe å sjekke egentlig. Jeg ble konisert i 04 å ba spesielt om en sjekk i begynnelsen av svangerskapet. Den var 4 cm å det var visst helt normalt. De har ikke sjekket den siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...