Gå til innhold

Såååå liten mage du har....? (Argh...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei av at alle skal mene noe om magen min. Er 19 uker på vei er ikke veldig stor. Vises kun en liten kul.

Har heller ikke anlegg for å bli sp stor heller, og var det ikke med de 2 andre barna mine.

Med gutten så jeg ikke gravid ut før i 6-7 mnd og la på meg kun 13 kg i sv.skapet. Gutten var 51 cm og 3500 ved fødsel, så spesielt liten var han jo ikke.

Med nr 2 (jenta) ble jeg tidlig synlig gravid, men heller ikke denne gangen ble jeg kjempestor. Hun var 1 cm kortere enn gutten ved fødsel, og 20g tyngre. La på meg 15 kg i det sv.skapet.

Gutten var 11 mnd når jeg ble gravid med nr 2, og det kan vel ha en årsak til at det vistes tidligere på meg.

Nå er nr 2, 4 år og jeg skal ha nr 3. Alle har en mening om magen min og det er kjempeslitsomt. Føler nesten at det må være noe galt....

Hvordan er det med dere.... hadde dere diger mage i uke 19?

Symfyse/fundusmålene som blir målt på kontrollene ligger øverst på det grønne skraverte feltet på jout\rnalen. Så de målene er jo ikke små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oiii..var noen skrivefeil her. Går litt fort i svingene:-)

sp- så

jout/rnalen- journalen

Gjest stockholms tjej
Skrevet

du får bara ta det som en komplimang=) tenk va hemsk viss alla komenterte GUD vilken stor mage du har,de er nog ikke så gøy.

syns de er veldigt fint men liten mage=) jeg har de selv.

men kan selfølgeli skjønne at de blir slitsomt i lengden.=)

Skrevet

Skit i det og nyt oppmerksomheten!

Tror mange egentlig bare vil gi deg oppmerksomhet, men så blir det litt klønete.....

Jeg "er ikke stor" i følge omgivelsene i uke 32-6 til tross for at jeg har lagt på meg snart 20 kg..... Alt i orden med lille snuppe og synes egentlig er greit at jeg sånn sett ikke er "større" - tror det er mer slitsomt....... - jeg mener - jeg rekker jo fremdeles frem til både rattet på bilen, og kan ta på meg sokker og tørke tærne helt selv! hehe

(jeg er en ganske liten dame, men har fått all vekten pent fordelt utover hele kroppen og bruker vide gensere) Da jeg var innlagt på sykehus i uke 20, måtte jeg hele tiden minne dem om at jeg var gravid så de ikke tullet med medisiner osv. De trodde visst jeg bare var litt småfeit....

Skrevet

prøv å drit i dem.......om mulig.....

da jeg var gravid hadde jeg litt mage men ikke nok til at noen så at jeg var gravid.....fødte i uke 26 og de som ikke hadde visst det fikk jo sjokk for de hadde ikke sett det.."det fødes barn som er stoore så går ikke inn for å ete på meg en stor mage liskom så hele verden kan se at jeg er gravid"kan du si...

Skrevet

ja den har me hørt før.. veldig irriterende.. , men nå er du jo ikke så langt på vei enda.. er vel ikke så vanlig med stor mage allerede i uke 19? eg får fortsatt høre at - å ska du ha baby? eg sier ja i mai..- å da har du ikke særlig mage! får jeg tilbake til svar.. kjenner det er litt skuffende enda, men det er fordi eg blir så usikker om eg ser gravid eller feit ut.. heldigvis har eg mange rundt meg som synes magen er både fin og rund :)

Skrevet

Jeg får også høre det til stadighet, men det bryr meg ikke. Nyter at jeg ikke blir stor, og tar det heller som et kompliment. Syns ikke det er et mål å bli et dråg som knapt kan gå. Sist jeg var gravid var det ei som spurte "hvor langt på vei er du da, 4-5 mnd?" Da hadde jeg to uker igjen til termin :-)

Har noe større mage denne gangen, men hadde ikke noe mage i uke 19. Er jo mange som det ikke viser på på ordinær ul. Symfysemålene er et mål av livmoren, og handler om hvor høyt opp den går. Har lite med hvor stor en er å gjøre. Jeg ligger helt oppe på det grønne feltet, selv om magen er liten.

Skrevet

Er plagsomt med slike kommentarer hele tiden.. da jeg var gravid med nr 1 fikk jeg høre det samme i et bryllup av noen da jeg var rundt 7mnd på vei..men da sa faktisk min mormor at hun også hadde liten mage da hun gikk gravid med sine. Jeg hadde da svangerskapsforgiftning og slet i tillegg mye med matlyst pga kvalme osv. I etterkant av fødselen så svigermor gjennom en fotoalbum, der jeg var høygravid..og da jeg sa at jeg syntes jeg hadde litt mage der sa hun "Nei, ikke så veldig." Hun hadde jo hatt mye større mage med sine. Søstra mi så akkurat det samme bilde en annen gang, og da sa hun "Oj, så svær du var på det bildet!" men vi er vant med små mager og små babier i vår familie, så da trenger man jo ikke sammenligne mager. Gutten vår var 3195g og 49cm (37 i hodeomkrets) ved fødsel..jeg ble satt igang 5 dager før termin pga sv.skapsforgiftning. Han var liten, og klart jeg har dårlig samvittighet pga det..tenker jeg kunne prøvd å spise mer osv. men jeg velger å tro det var mest genetisk.

Skrevet

Ja det der kjenner jeg meg veeldig godt igjen i!! I uke 19 hadde jeg vel ingen mage what so ever, og kan nok greie å skjule magen så ingen ser jeg er gravid nå også, enda jeg er 32+1..eller, kanskje ikke nå lenger :P Poenget er, magen er ikke mye enorm! Hadde ikke kommet til å tippet at jeg var så langt påvei selv, om jeg hadde vært en utenforstående og sett meg komme gående med denne magen..skal sies at jeg ligger helt nederst på det grønne feltet i sf-mål,men samme det, så lenge ungen som ligger inni den lille magen er frisk! ingen tradisjon for store barn hverken i min eller min samboers familier, og jeg som bare er 159 høy kommer nok ikke til å føde noen kjempe jeg heller :P

Skrevet

i mine tidligere svangerskap har jeg hatt veldig stor mage...tror ikke du hadde likt det heller...for hver gang jeg spiste fikk jeg masse blikk retta mot meg, og komentarer som 'jøss,sikker på det bare er 1 der inni', og 'oi er det trillinger eller'...fikk også spørsmål om hvilken spisekonkuranse jeg hadde vunnet. var ikke kjekt og ble veldig deprimert, første svangerskapet ente i spiseforstyrrelser pga at folk ikke tenkte seg om før de kommenterte størrelsen min. jeg blir stor og får mye vann når jeg er gravid, har nesten dobblet vekten begge gangene, og eneste gangen jeg har spist mer enn vanlig var i 5 og 6 mnd i siste svangerskap, utenom det har jeg spist mindre hele tiden...nå er jeg gravid igjen, og er kjempeglad for at jeg er kvalm og spyr..og det skylder kommentarer om hvor stor jeg har vert gravid, jeg ønsker hele tiden at jeg er liten når jeg går gravid også, og er kjempe mesunnelig på de som har små mager.

blir glemt så fort jeg ser nurket, men fy fader så vondt det gjør når jeg er gravid..

Skrevet

Jeg begynner på min 35. uke i morgen, og får høre at jeg har liten mage til å være så langt. I tillegg er jeg 2. gangs fødende. Var hos legen i dag og da spurte laboranten om hvor jeg hadde gjemt magen min.. :-) Bryr meg ikke om det jeg. Er det om å gjøre å ha stor mage da? Syns det er deilig at den er liten og lett.. :-)

Skrevet

åååååååå jeg blir så irritert over alle som skal synse og mene noe om våre gravide mager. Jeg blir helt gal!! Denne gangen er jeg bare 7 uker på vei, så det er jo ingen som har sagt noe enda. Men da jeg ventet førstemann ble det for tydelig. Jeg er gansge lav og veldig liten i overkroppen så magen må liksom bare vokse rett ut. Jeg følte meg allti fin liksom likevel. Har alltid syntes ALLE gravide mager er fine å se på. Men første gangen jeg da gikk gravid, nevnte alle (som ikke kjente meg i det hele tatt eller bare litt) at jeg var så stor at det måtte være minst to inni der. Du ser ut så du er fødeklar allerede, du kommer til å få en kjempe svær baby sa ei til meg 7 mnd på vei. Ser ut så du sprekker snart fikk jeg stadig høre. Lurte på om jeg hadde tenkt å føde den store babyen selv eller ta k.snitt. Snakka med legen om det, men han sa jeg var ikke så stor jeg. Målene var helt fine de. Gutten var 3815 og 50 cm og 36 i hodeomkrets da han ble født. Han ble tatt med akutt k.snitt pga jeg hadde trengt bekken. Men gutten var jo ikke så veldig stor da selv om folk mente jeg ventet minst to eller en kjempestor baby..

Kan ikke folk skjønne at våre gravide mager er like forskjellige som vi selv er forskjellige. Noen er høye noen er lave osv.. Var merkelig hvis alle skulle hatt helt like gravide mager..

Prøv og ikke ta deg nær av det. Vet det ikke er enkelt, hvis du får det til kan du jo stille de ett motspørsmål og spørre dem om hvordan de hadde følt om du til stadighet skulle kommentert deres kropp?? Tror ikke de hadde likt det i det hele tatt..

Skrevet

Jeg er 19+4 idag, jeg har ikke så stor mage..

Mange som sier at det vises jo nesten ikke på deg!

Er litt irriterendes at folk skal kommentere det!

er jo MIN mage!

Skrevet

Jeg får også høre at jeg har liten mage. Er 34+5 i dag. Er bare glad til nå som det ikke er så lenge igjen. Men du blir lei av at folk kommenterer om du er liten eller stor ja. Å har du 8 uker igjen til termin f.eks sier de ofte. "har du ikke kommet lenger nei" Å da føler en jo selv at en har gått gravid LENGE å syns at det ikke er lenge igjen. Må bare prøve å overhøre det tror jeg. Ikke alltid like lett men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...