Turbo-ungen Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Gutten min på 6mnd vil ikke ha noe slags mat. Har prøvd flere typer grøt og middag og fruktmos. Han bare spytter alt ut igjen. Han kan gape opp, men svelger det ikke ned, bare spruter det ut og gurgler i halsen. Vet ikke hvordan jeg skal få han til å slutte å sprute ut maten. Det hjelper ikke å gi han maten når han er sulten heller. Trenger noen råd her. Skal jeg bare fortsette å prøve eller skal jeg ta pause noen dager?
@nemone Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Tar han flaske? Eldste min ville ikke spise av skje til å begynne med. Blandet velling (dvs tynn grøt) på flaske, brukte regulerbar tutt fra Avent og hun drakk det greit. Begynte så med skje, banan/ferskenmosen fra Hipp var det som gjorde susen her. Blandet den inn i grøten og da skle den ned også. Så utvidet vi etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Det err anbefalt å ta en pause ved vegring...Et tips er å holde seg til en type om gangen..Vi begynte med grøt.først en t-skje et par tre dager og så øke mengden utover.dette er jo en tilvenning.ikke stress eller tving på han maten.Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå