Gå til innhold

Nekter å ta flaske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3,5 mnd. Hun har begynt å nekte å drikke fra flaske. Ganske frustrerende hvis/ når jeg må ha barnepass... Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd flasken som du får kjøpt på kiwi/rema som heter Nam? den er visst bedre for disse små... Jeg gjorde det når Halvor begynte med flaskenekt, og det ga seg fort..

Skrevet

Har hatt akkurat samme problem, gutten min ville først ha, og så var det full nekt! Kjøpte MAM flaske på mega, den tok han i en ukes tid, så ville han ikke ha den heller. Slet en god stund, men begynte med vann isteden, og da tok han den sakte men sikkert.

Til slutt (var da litt eldre enn 3,5 mnd) ga samboeren min banan ved siden av flaska med melk, det var VELDIG populært, namnam. Tok da bare melk på flaske hvis han fikk banan ved siden av =) Og det var jo helt greit...

Skrevet

Har kun brukt disse avent flaskene. Da skal jeg kjøpe mam flaske i dag!!!! Takk for tips... får håpe det ordner seg med annen flaske. Er jo så håpløst når hun ikke vil ha. Kan jo ikke være borte fra henne særlig lenge, sånn som det er nå :(

Skrevet

Her vil hun bare ha flaske hvis pappaen gir, for med meg vet hun at hun kan få pupp istedet. Hun er 3 mnd. Prøvd å få noen andre til å gi? verdt et forsøk

Skrevet

Jenta mi hadde totalt flaskenekt fra hun var ca 4 mnd til hun var ca 7 mnd. Prøvde forskjellige flasker, tuter, drikkekopp, gi hene pupp først for å så prøve å lure i henne flasketuten osv... Ingenting fungerte og hun virket "sugeforvirret" De gangene hun ikke raste etter puppen, tygde hun bare på tuten.

Så en dag ga jeg henne smokken først, lot henne sutte litt på den...Dro den ut og inn med flasken og det FUNKET:0))) Kan være ren tilfeldighet, men verdt å prøve? Jeg hadde egentlig gitt opp hele flaske styret, men er nå glad jeg prøvde en gang til. Om det ikke går kan du prøve drikkenebb som de bruker på barsel.

Lykke til!

Skrevet

Har prøvd både det at andre gir henne og trikset med bytting av smokk/flaske... ingenting funker!! Hun raser med en gang flaska kommer! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...