Mariamin Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hei dere. Har skrevet et innlegg om dette på mitt barn, men prøver meg her inne også da jeg er en moden mamma.. Har to barn. En på 5 mnd og en på 5 år. Skal til legen for utredning av 5 åringen. Han har gått opp kun 600 gram på et år. Veier nå 14,5 kg. Han bæsjer hvertfall 5-6 ganger pr dag, så det blir vel en utredning for cøliaki og laktoseintoleranse vil jeg tro. Problemet er legen. Han ble skikkelig skremt etter en mildt sagt ubehagelig opplevelse på legevakta for ca 11/2 år siden. Har siden det hatt legeskrekk. Vi har kjøpt Embla (?) krem til å smøre i albuene hans. Har gjort et stort nummer ut av at dette er tryllekrem som gjør at han ikke kjenner noe når de stikker. Han må også se på mamma når de holder på. Premie i etterkant er vel obligatorisk:-) Er det noen som har erfaring med dette eller kanskje noen gode råd på lager???? Takker og bukker for mange svar...
Lekamøia Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Jeg ville ringt den aktuelle legen på forhpånd og forklart situasjonen, så kan de på legekontoret hjelpe dere til å gjøre dette til en opplevelse som ikke blir skremmende.
Urtete Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Hei! Emla krem ER tryllekrem! Husk å les bruksanvisningen nøyaktig sånn at bedøvelsen virker akkurat når tiden er inne for stikking! Ellers er min erfaring at det ikke er noen vits i å drøye med stikket på så små barn. Klart man skal prøve å motivere og overtale, men hvis barnet blånekter, så er det egentlig kjappest for alle å bare blåholde og gjennomføre... Da er det fort gjort og det blir ikke en laaang traumatisk opplevelse.. Som mamma tenker jeg at jeg gjør det beste for barnet mitt (selv om det er grusomt) - for prøvene MÅ tas slik at livet kanskje blir litt lettere senere... Og premie er selvfølgelig OBLIGATORISK!!!!!!!:-)) Små helter fortjener det! Lykke lykke til!
Mariamin Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 Ja,da var det gjort. Blodprøvene er tatt.... Det var ikke noe stas nei.. Han viste stolt fram tryllekremen sin til blodprøvedamen. Alt gikk fint helt til de tok på staseslangen rundt armen... Det gjorde vondt!!!!! De fant selvfølgelig ingen gode årer på den armen som vi hadde tatt på tryllekremen. Dumt at jeg ikke hadde tatt på begge armer... Så det ble niholding fra min side, pluss at det var 2 damer tilstede. Men premien var kjempefin, og han fikk dessuten et kinderegg når han kom hjem, så nå er alt bra igjen:-) Så da gjenstår det å se hva blodprøvene viser.. Må si jeg er litt nervøs for svarene.. Huff, jeg håper at alt er bra!! Tvi, tvi.
dritgrei hei hei! Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Så fint at det er over,nå krysser vi fingrene for at resultatet er greit og fint! Lykke til!!!! Et kinderegg gjør ofte susen! :-)
Karomamma Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Huff, det er ikke noe moro å vente på svar... Så flink han var da, med tryllekremen sin!! Det skal jeg huske
Reveenka Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Så godt at det er overstått! Håper dere får hyggelige blodprøvesvar snart! c",)
Plutseliten :) Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Bra dere er ferdige...det er ikke noe morsomt hverken for små eller store. Krysser fingre for at prøvene gir godt svar Vil bare dele noe vi nå etter mnd med blodprøvetaking på minstemann har hørt... Og det er at den Emblakremen er litt mot sin hensikt...den tar bort det vonde akkurat der de stikker...men desverre har den virkestoff som gjør at blodårene på små barn blir vanskligere å finne/treffe og dermed ofte flere stikk og mere holding. For barna er det å bli holdt,ofte det verste. Så vi har blitt frarådet det de stedene vi stikker han,og de bruker det helst ikke på sykehusene på små barn....de eldre som vet og skjønner at de MÅ sitte stille,de funker det greiere på...årene er også enklere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå