Tomtetroll Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Er så kvalm at jeg må sykemeldes. Klarer ingenting, og er kvalm 24/7. Hva er egentlig reglene for sykemelding? Kan legen nekte å sykemelde meg? Har prøvd å få sykemelding fra han før, men han mente jeg ikke var syk nok da :S Men nå er jeg altså gravid, og ligger på sofan grønn i ansiktet hele tiden.. Han er en veldig vanskelig lege, det er det flere jeg kjenner som mener når det kommer til sykemelding. Er hjemme på egenmelding nå, men kan jo bare være det i tre dager.. Hva skal jeg gjøre om han nekter?
polarn & pyrene Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Bare stå på ditt og tra til tårer om det er nødvendig eller gå til en annen lege om mulig. Få jordmor til å rekomendere sykemelding kanskje hjelper.
Tomtetroll Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 Nytter ikke med tårer ho den legen.. prøvde sist.. Synes det er urettferdig når man er syk, at en lege ikke hører på en.
VenterNummer2 Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 ring om morgenen og be om en akuttime. si at egenmeldingen er utgått og at du er så dårlig at du ikke har sjans å komme deg på jobb. si du må ha time på dagen. da får du mest sannsynlig en annen lege. jeg var for dårlig til å komme på stasjonen, så da skrev bare legen ut sykmelding og sendte i posten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå