Capricorn74 Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Var på vekstestimering i uke 30+0, da lå den lille gutten min under med 11,6 %. Hadde også en kontroll i uke 27+6, da var det normalt. Hun legen på sykehuset sa at jeg ikke skulle bekymre meg så veldig siden det kunne være forskjell på hvordan de målte (hun og den første legen som målte), men at jeg skulle komme tilbake om to uker (blir da neste uke for meg). Er det noen som har noen erfaringer med dette? Takknemmelig for svar.
*Super*Mamman* Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Hei,. Alle mine gutter har ligget under med ca 11-12 %. Er ikke noe å bekymre seg for. Ikke alle får like store barn,. Noen får dem over 4 kg, mens andre får mindre barn i gjenn.. De måler jo ut i fra gjennomsnittet som er ca 3600 g, og om din liggger 11 % under vil det si ca 3200 g ved fødselen. Er jo ikke lite det... Babyene varierer i størrelse, akkurat slik som os voksne.. Ingen er like..
Capricorn74 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 Nei er det jeg tenkte også, selv var jeg veldig liten når jeg ble født, kun 2400 gr og moren min var også liten. Så det kan jo være at det er arvelig også. Synes liksom at magen min er så liten om dagen, er jo 7 måneder på vei, men ser jo greit ut på den symfyse-kurven. Jeg har vel en av de dagene som jeg bekymrer meg over alt og ingenting. Skal til jordmor i morgen på svangerskapskontroll, blir nok bedre etter det:) Men tusentakk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå