Tomtetroll Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Er så kvalm at jeg må sykemeldes. Klarer ingenting, og er kvalm 24/7. Hva er egentlig reglene for sykemelding? Kan legen nekte å sykemelde meg? Har prøvd å få sykemelding fra han før, men han mente jeg ikke var syk nok da :S Men nå er jeg altså gravid, og ligger på sofan grønn i ansiktet hele tiden..
*Super*Mamman* Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Finnes ingen REGLER på hvor syk du må være nei.. Er opp til legen din å avgjøre... Er mange,mange gravide som blir sykmeldt pga tretthet og kvalme...
Tomtetroll Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 Hva om han nekter da? Han er en vanskelig lege.. Det er det flere som også sier. Må jeg bare dra på jobb da? Er hjemme nå på egenmelding, tenkte å få time hos han i morgen.
*Super*Mamman* Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Huff, han må være innmari tverr om han nekter deg det da.. Lite sympatisk. Da ville jeg ha skifet lege iallefall!! Men hvis du jober i en IA bedrift ( inkluderende arbeidsliv), så har man visst rett til å ta ut en god del mer egenmelding... Men det må du snakke med sjefen din om. Er usikker på hva reglene er der, men pappa sier at man da kan ta ut opp til 26 dager med egenmelding uten å ha sykemelding.. ( vet ikke om det er rett altså)
Trolleliten Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Du kan evt dra på legevakten å få sykemelding...
Rascal_4.11<3 Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Greit nok at graviditet ikke er en sykdom men når man er så kvalm og uvell er det ikke noe særlig å jobbe, jeg ville dratt til en annen lege evt legevakta som hun over foreslo.. man er jo tross alt ikke gravid så stor del av livet at man ikke kan ta seg tid til å ta vare på helsa de få mnd man er det.. Jeg er sykmeldt hele 1.tri pga av gjentatte spontantaborter og at jeg har en stressende jobb uten mulighet for tilretteleggelse, det er ellers ingenting galt med meg eller babyen men legen mente at det var bedre å ta det rolig enn å tenke på og bekymre meg for stresset. Lykke til
Tomtetroll Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2008 Har bytta fastlege. Men blir ikke registrert før den 1 i hver mnd, og jeg er kvalm og dårlig nå! Og vi er bare på den 4 i dag.. så er lenge til den 1 april...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå