Gå til innhold

Når begynte dere med tutekopp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å få lillegutt på 10 mnd til å drikke fra tutekopp, fra han var ca 7 mnd. Men han skjønner det ikke, og det går ikke.

når er det normalt at de begynner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri forstått med på denne tutekoppen. Hvorfor ikke gi fra glass? Min sønn drikker litt vann fra tutekoppen under trilleturer - og han tok vel hintet ved 10mnd. Ellers drikker han nå fint fra glass.

Skrevet

det er vel for å forenkle overgangen fra flaske til glass..

Skrevet

Begynte da han var rundt 6mnd vel. Poenget med tutekopp er jo at det er vanskelig for babyer å drikke av kopp da. Logisk nok. ;o)

Skrevet

Vil påstå at barn tar glass lettere en denne tutekoppen jeg da. Tror det er mer redsel for søl som får mødre til å kjøpe denne koppen jeg.

Skrevet

Har du prøvd å gi en på 6 mnd vann av glass eller?

Skrevet

Ja! Begge mine gutter har fått vann fra glass fra 6mnd. Går jo veldig bra det:) Gjør hva du vil du.....sa bare til hovedinnlegger at om barnet ikke vil ha tutekopp så er det mulig glass er bedre.

Det finnes millioner av barn i verden som ikke har tutekopp - og de får da vann i seg for det.

Skrevet

Vi prøvde da han var 6-7mnd,men skjønte lite.Så da holdt vi glasset til ham og det gikk fint.Så han har drekt av glass hele tia,blitt en del søl,men vann gjør da ingenting.

Skrevet

Bare puppen var bra nok fram til hun var ca 8 måneder, og vi syntes det var veldig vanskelig å få henne til å drikke av kopp, flaske eller glass. Til slutt tok vi av ventilen på avent-koppen, slik at det rant inn i munnen hennes og til slutt begynte hun å suge. Men det tok ganske lang tid ja! Bare stå på og prøv ofte.

Skrevet

Begynte vel å prøve da han begynte å spise brød da han var rundt 8 mnd. Han skjønte det egentlig ganske fort åssen han skulle få ut innholdet da. Var sikkert artig med noe annet enn flaska å :)

Bare prøv så får han det til til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...