Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange av dere har tenkt å ha barnet deres i familiebarnehage. Og hvorfor? Var det ikke plass i vanlig barnehage eller synes dere det er bedre? Nå koster det jo det samme også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har søkt fordi det er færre barn og litt kosligere(inbiller jeg meg) ellers ingen spesiiell grunn

Skrevet

Hva er familiebarnehage...? ;-)

Skrevet

Familiebarnehage er en liten barnehage som er hjemme oss noen. De har som regel maks 5 barn, og blir mer "hjemme koselig" det blir en mykere overgang til barnehage hvis du skjønner. Ettersom det er få barn er det også bedre oppfølging og de kan finne på mye mer enn vanlige barnehager der det er mer begrenset.....

Skrevet

Jeg har tulla i familiebarnehage og er kjempefornøyd med ordningen. Det er få barn, og de er i et hjem (ikke oppholdsrom i barnehage).

Miljøet er lunere og jeg synes det passer veldig bra for de aller minste barna (min datter er 15 mnd). Barna får mye kos og oppmerksomhet. Det er 4 barn i vår barnehage.

Men, jeg har også hørt om folk som klager på familiebarnehagen, så erfaringen er nok helt avhengig av hvem som er assistent (dagmamma) ...

Skrevet

Her hos oss er det flest doble familiebarnehager, dvs 8 barn med 2 assistenter. Jeg synes det er tryggere med 2 voksne tilstede samtidig i tilfelle en ulykke/brann, så jeg ville ikke hatt barna mine i en familiebarnehage med bare en voksen hvis jeg hadde kunnet unngå det.

Jeg har valgt vanlig barnehage fordi jeg hadde mulighet til få plass der, men de jeg kjenner som har brukt doble familiebarnehager har vært passelig fornøyd med unntak av der hvor det har vært mye sykdom blant personalet. Jo færre personer som jobber der, jo større omveltning blir det for barna hvis de som jobber der er syke og det kommer vikarer de ikke kjenner.

I vår "vanlige" barnehage er det 4-5 voksne med 14 barn, og hvis en er syk er det fortsatt 3-4 voksne som barna kjenner godt i lokalet selv om det er en vikar der.

Familiebarnehager har også dårligere pedagogisk dekning, med pedagog på besøk en dag i uken for 8 barn istedet for vanlig barnehage som har en pedagog i full stilling for 7-9 barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...