Gå til innhold

Den perfekte barnevogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har:

-selvfølgelig klikke-system, slik at bilsetet kan klikkes på.

- 3 hjul, (evt. 2 tette mindre foran.)

- roterende framhjul

-regulerbart håndtak, slik som klikkes opp/ned med knekk.

-liten og nett.

-ikke for tung.

-håndbrems.

-hardbag (babykommer jo i mai/juni)

Noe mer jeg bør huske/tenke på?

Kom med erfaringer og forslag til vogner.

Trenger virkelig hjelp her.

Har titta litt på Hoco Buggy, men den funker ikke med bilsete. Men en snerten vogn da.

Musty, Traxx, Brio, Troller har jeg hatt og skal ikke ha igjen.

Hadde en gang Jane Powertwin som vi var superfornøyd med, så har kikka litt på Jane powertrack og Jane Pro Slalom.

Titter litt på Easy walker, men syntes den ser litt "sær" ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oth=0) men den har ikke håndbrems da...

Skrevet

Tror quinny XL freestyle oppfyller dine kriterier:) Selv så liker jeg best vogn med 4 hjul og mer stabilitet, Simo kombi.

Skrevet

Det er vel mange vogner som har klikkesystem til bilseter nå tror jeg.

Hva med Emmaljunga City Cross? Med hardbag eller City Bag?

Den har ikke håndbrems da..

Skrevet

Hadde bestemt oss for Quinny 3xl freestyle evt.speede vogna, men når vi så den i barnehagen der gutta går slo vi det fra oss. Den var jo så slerkete og ustødig.

Skrevet

Det er for mye vogn :o)

Skrevet

Har titta litt på denne, men syntes hjula ser litt spinkle ut.

Åhh... skulle ønske det bare kom ei vogn i posten.....

Skrevet

Har du sett på TFK vogn da? De har det du nevner, og er mer stabil enn Quinny tror jeg. Er litt usikker på om TFK har sånn klikksystem da..

Skrevet

Den perfekte barnevogn i mine øyne er OTH Urban jungle.

- Den er kul å se på

- behagelig for barnet

- liten nett dypbag som er lett å bære og klikke av og på understellet

- Maxi cosi cabrio kan klikkes på understellet

- lett å legge sammen

- lett å slå opp

- lett å ta av og på hjul og blir veldig liten sammenslått uten dem

- god plass under både med bag og sportsvogndelen

- barna ligger veldig godt i sportvognen

- kalesje som ikke bråker, og med luke så det er lett å følge med på sovende små engler:)

- blir du lei av fargen kan du enkelt bytte trekk

- masse kult ekstrautstyr så du kan "pimpe" vognen:)

- kun 9,5 kilo

- roterende forhjul som også selvf. kan låses

- regulerbart håndtak, og er man ekstra høy kan tilleggshåndtak kjøpes

Det eneste den ikke har en håndbrems, jeg trodde faktisk jeg kom til å savne denne men det gjør jeg altså på ingen måte ikke. Hadde det før og elsket det, men det er en vanesak og jeg savner den som sagt ikke. Og når man ser på alt det andre vognen har blir det jo liksom ikke noen tvil i mine øyne da. Mer snerten vogn finnes ikke:) løp og kjøp...

Skrevet

TFK er for åpen i kalesjen, og ser ut som ei vogn for store barn :o)

Skrevet

Glemte å si en ting, jeg har hatt quinny'n før og det er klasseforskjell på de to vognene altså!! Virkelig mye, mye mer kvalitet i alle ledd på oth'en.... Myk og fin å trille, komfor for både liten og stor:)

Skrevet

Må titte litt mer på den da :o)

Skrevet

Har du sett på Spirit S3 i virkeligheten? Jeg synes ikke den har spinkle hjul...

Lykke til med valget! :o)

Skrevet

Ja, har prøvetrilla den i butikken. Lite gummi på hjulene som kan slites på.

Skrevet

Bugaboo Cameleon har jo alt det du ser etter! Den har stor bag (Milla på 7 mnd har enda god plass selv med vinterpose), klikksystem til bilsete (veldig praktisk!), veier bare 9 kg komplett - er veldig lett å trille + lett og legge sammen + slå opp og tar liten plass. Har to små hjul foran som kan byttes ut med større vinterhjul dersom det er nødvendig.

Vendbart håndtak + vendbar sittedel (jeg hadde aldri kjøpt en vogn jeg måtte ha ungen fra meg med en gang h*n begynner med sportsdelen...men det er nå meg;o)), håndtaket kan reguleres på høyden, men ikke knekkes opp og ned. Jeg hadde en Teutonia med knekkhåndtak før og syns det var litt dumt Buggisen ikke hadde det før jeg begynte å bruke den...men nå liker jeg bedre teleskophåndtaket;o)

Er håndbrems på den.

I tillegg er det jo gøy å kunne bytte ut trekk/farger som en selv vil;o)

Er masse snacksy tilbehør som parasoll, transportbag, koppholder og breezy solskjerm. Jeg har brukt min nå i 7 mnd og er veldig fornøyd i allefall - er den prefekte vognen for oss:o)

Skrevet

Vi synes Koelstra vognene er gode vi, i den grad vi bruker vogn;)

Skrevet

Har Hoco, hva mer den heter vet jeg ikke..

Du kan legge ned sittedelen til en bag... Og tilbake igjen med et lett håndrgrep... Og kjempelett er den.. 2 smale hjul foran..

Skrevet

Jeg har Teutonia Prestige siden jeg liker 4 hjul og at vognen kan snus begge veie.

Men ville bare si at du kan velge mellom flere typer hjul til Teutoniavognene så om du prøvde kun en med hjul i hardplast kan du sjekke ut de andre hjulene.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg har vognen Spirit S3. Vi kjøpte denne til datteren vår som ble født i juli og er strålende fornøyde. Vogna har svingbart framhjul, håndbrems, vendbar sittedel (når den tid kommer), klikk system for maxi cosi (mulig ogås britax).

Vi valgte fashion bag. Denne er kjempe stilig, synes jeg. Dersom jeg skulle valgt igjen ville jeg valgt samme vogn, men med hardbag/standardbag, da denne er litt bredere enn fashionbagen. Vi kjøpte vår hos Lilleprinsen og må bare si jeg er strålende fornøyd både med vogn og service derifra.

Angående velting, hjul og så videre.

En dag det snødde som bare her jeg bor, gikk jeg og en venninne med lik vogn tur i slapsen i 2,5 time for å teste vinter egenskapene til vogna. Vi ble veldig fornøyde begge to! Kan ikke si jeg hadde problemer med trillingen, det som var problemet på turen var at vi ikke hade impregnerte sko..... Har også testet vognen på is, og det gikk også veldig bra (jeg hadde ikke brodder...).

Velting, jeg har ikke hatt problemer med at vogna velter. Jeg har en stellebag som henger på styret, og den har blitt min nye håndveske... Så den er ganske tung. En praktisk allerhande(?) sak...

Det som er kjipt med vogna er at den har en litt liten handlekurv, så dersom man har med seg stor bag, må denne også henges på styret. Noe vogna selvsagt ikke er konstruert for, men fortsatt går det greit å trille men man bør da løfte av bagen/handleposene om man skal forlate vogna.

Hun jeg kjenner valgte vogn med softbag, og er også veldig fornøyd.

Dette er rene spirit s3 reklamen, men etter nesten 4 mnd med daglig trilling av vogna er jeg fortsat strålende fornøyd og ville valgt samme vogn igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...