Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Sliter med å få sove for tiden, ligger bare å snur meg fra side til side. Liker best å sove på magen men d kan jeg ikke lenger (er 25 uker på vei). Noen gode tips til bedre nattesøvn????? Og en ting til... er det farlig for fosteret å snu seg fra side til side mange mange ganger om natten?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Nå har jeg lest at et gjennomsnittsmenneske (opp med hånden ;-) snur seg ca 30 ganger hver natt i søvne. Så du har sikkert flere sovestillinger enn du er klar over! Kan aldri tenke meg at bestemte stillinger skulle være farlige. Ubehagelige: Ja, men ikke farlige. Selv sovner jeg på magen (uke 22 nå), men skal legge til jeg har liten mage også da.... Våkner oftest på rygg eller på venstre side. Har lagt merke til at "knotten" sparker mye hvis jeg ligger på høyre, så det unngår jeg når jeg skal legge meg. Sover dårlig har jeg også begynt å gjøre. Tror jeg er litt ekstra vár bare. Har bedt sambo sove på sofaen et par ganger når jeg er kjempesliten, ikke får sove, og skal på jobb. Han sover urolig, og jeg trenger ikke vekkes enda fler ganger pr natt. Har en forståelsesfull mann jeg ;-)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Jeg er også magesover - vanligvis ligger jeg alltid på magen når jeg sovner... Så jeg sliter skikkelig, våkner hver gang jeg snur meg og sover i det hele tatt mye dårligere. Akkurat innsovninga løser jeg med å legge ei pute under hoftene sånn at magen går "klar" av madrassen - da rekker jeg akkurat å sovne utstrakt på magen før jeg triller ned av puta og over på siden
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg er i uke 34 nå og sliter med å få sove om nettene. Urolig mann som snorker hjelper ikke akkurat.... Min beste stilling er halvveis over på magen med ene beinet strekt ut, og det andre dratt opp under meg. Da slipper jeg å ligge "direkte" på magen. Ulempen med denne stillinga er at den krever masse plass, så sambo får sove heeelt på kanten :-)
Silje`mor Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Sover best i lenestolen for der kan jeg ikke snu meg. Våkner hver eneste gange jeg snur litt på meg og det er ikke få ganger i løpet av natta. I dag tror jeg lenestolen blir flyttet fra stua til soverommet.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Vi har kjøpt seng med fjernkontroll som kan ta opp ryggen og fotenden av senga. Skal bli deilig når halsbrannen setter inn for fullt, beinene må ligge høyt, ryggen begynner å værke el når jeg skal amme . Kostet bare 3999 kr for ei enkelseng med alt på Jysk . Men mannen måtte jo også ha en da ;-)
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Sove på siden med en pute mellom bena anbefales. Bare sånn jeg får sove...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå