Gå til innhold

Jeg er så stolt over det nye husmorsystemet vårt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får sove til 07.40 hver dag. Da har dritgreipappan stått opp med ungene, hvor av en er i ferdigspist og i pysj, go den andre er helt ferdig og klar til skoledag. Når jeg står opp er "gutta" på badet med tannpuss og siste finish, før de bærer skittentøy to etg ned i vaskerommet. Når de har gått får dritgreijenta en tegneblokk og noen farger i stolen sin, og da...

da går jeg først i gang på kjøkkenet. Ut av ren maskin, inn meddet nye, ofte er det rester fra dagen i forveien, så den blir satt på. svisj... så er det ut med søppel av ymse slag, oppp på rommene for å re opp senger og få med det siste møkkete tøyet som ikke de andre så, ned i vaskerommet. ut med en vask fra tørketrommel, brette og legge i kurven sin, inn med den våte vasken fra i natt, på med trommel, på med ny maskin, og opp på kjøkkenet for å ta meg en kopp te og lese her inne mens dritgreijenta tegner ferdig morgenens kunstverk

..... Svisj.... på en halv time, fordi vi plutselig har fått et system så er huset helt i orden. Noen dager må man jo gjøre flere ting, men jeg føler ikke at jeg vasser i rot og gørr, og det er så deilig!

Jeg er stolt og klapper meg selv majestetisk på skulderene, for dette systemet har vart i en mnd snart :-))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et flott system,er så deilig når en kan samarbeide om og få ting til og gå rundt,tror alle tjener på det! Når en ikke er utslitt og må dra hele lasset alene får en overskudd og glede:) Her i huset er det nok jeg som må få alt til og gå rundt om morningene,men pappan har tatt over bading og kveldsmat. Da er det klesvask og rydding som unnagjøres og så har vi "fri" begge to når de minste er lagt,godt med samarbeid!!

Skrevet

Vi er godt gift her i dritgreihuset, og jeg er en heldigpromp som har en mann som tar i et tak både morgen og kveld, vi deler så godt vi kan, men om jeg er så gravid at ikke no funker så gjør han det meste, og det er veldig deilig. Det som er dumt er at jeg blir fryktelig sur om han ikke gjør det.... det er vel egentlig litt urettferdig ;-)

For vi deler på det meste, men om han skulle væree sliten og trøtt og slapp... vel så blir jeg fryktelig fort sur.... skikkelig dårlig kone i grunnen... jaja, jeg øver i alle fall på å ikke bli sur, og øvelse gjør mester har jeg hørt :-)))

Skrevet

Så bra! Selv om det ofte høres dørgende kjedelig ut med systemer, gjør det ofte livet mye enklere å ha noen systemer som fungerer i hverdagen :) Dere har all grunn tuil å være stolte av dere selv og hverandre i dritgreifamilien :)

Skrevet

he he he... vi er det, og vi jubelr og klapper i hendene, og ber om skryt og applaus ( det siste der sier vel egentig mest om at dette egentlig ikke er vanlig prosedyre her i huset )

;-))

Skrevet

Så flinke dere er! Et velfungerende system gjør alt mye lettere. Her i huset er det Maud-mannen som står opp og får begge gutta opp og ut. Jeg står opp når minstesnupp synes det passer. Dessverre er jeg ikke så effektiv som deg når vi først er oppe.

Du er flink til å be om skryt også forresten ;-)

Skrevet

Guri, så flinke dere er!

Og tenk at dere er så flinke SAMMEN!! All ære til dere begge!

:o)

Skrevet

Jeg blir rett og slett enda mer stolt når vi får den skryten jeg ba om ;-)))

takk jenter! Dere er toppen!

Skrevet

Dette er KNALLBRA, dritgrei!! Er det ikke herlig? De som sier at orden og system (og lange lister, he he...) er stressende og fælt, de tar rett og slett feil... Mitt motto er "orden på skriverbordet = orden i sjelen". He he... Selvskryt er best!!! Hilsen en som vet :)

Skrevet

jippi!!! Jeg har alltid vært ihuga motstander av orden og systemer....

Men jeg tror jeg må ta tilbake alle gode grunner til rot og drit... dte er koseligst når man har oversikten :-)

Skrevet

Så flink du er!

Selv fikser jeg å ha orden på jobb. Lister, ryddig pult - you name it!

Hjemme? Ikke så flink. Hybelkaninene danser under sofaen og ting flyter litt her og der.

Kanskje du kan ta patent på systemet ditt. Tenk på det: Stolt, organisert og RIK!

Skrevet

Jeg bare bøyer meg i støvet! Du er kjempeflink!

ops, i det jeg bøyde meg - der snublet jeg i et puslespill, et perlebrett og en eske med perler og revungenes strømpebukser og ulltrøyer og en sokk....

Skrevet

Reveenka.

Hvis du leter etter den andre sokken så tror jeg den ligger under sofaen hjemme hos meg....

Skrevet

Ahaaaa - for under vår sofa(der revegubben støvsugde og vasket i går, fant vi foruten digrehybelkaniner masse lego, fargeblyanter, tre biter med tørket banan, en drue som var blitt til en rosin, kjekssmuler, en brødskorpe(ja, egentlig var det fem-seks skorper, emn det høres så fælt ut), et dusin hårstrikker og noen uidentifiserbare plastikkdingser som hører til noe leketøy.....

Men da har jeg hvertfall fått kontroll på den sokken, det er jo alltids noe! c",)

Skrevet

Så flinke dere er som har system som funker og som holder skittentøyshaugen lav og rotet under kontroll :)

Det er sååååååå deilig å slippe de utrolig store skippertakene.

Skrevet

Dere er flinke!

Og jeg sitter her og må flire av alt Reveenka fant under sofaen :-)

Herlig!

Skrevet

Jeg må også le av Reveenka! Igjen!!

Husker da vi hadde en laaaaang tråd om hva som lå på salongbordet akkurat da.... He he, tror det var noen som skrev "en katt"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...