Gå til innhold

er jeg hysterisk nå? ang sykt barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på 2,5år. han har den siste uka hostet mye, og jeg hører at det er mye slim som sitter dypt...

han har to kvelder nå hostet til han kaster opp, og har feber... vi har nesten ikke sovet i natt på grunn av hosten hans. han hoster mye, spesiellt om natta og er veldig urolig... vekker jo både seg selv og meg....

så jeg ringte legen, og får komme inn en tur....

men er jeg hysterisk? er litt redd for å ringe legen unødig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, synes ikke du er hysterisk. Helt greit å få sjekket ut når de små er syke så lenge.

God bedring :-)

Skrevet

Har en gutt på 14 mnd. som har konstantert astma, hoster mye til han brekker seg, har mye slim og gurgel. i den siste tiden har vi fådd misstanke om at vi har muggsopp på badet, badet ligger rett på siden av soverommene, så vi tenker det kan være en grunn.... får det undersøkt snart.. muggsopp er ikke bra for små nurk. (ikke bra for noen igrunn )

Skrevet

Eh.. NEI?! Det er ikke hysterisk å bry seg om sønnen din. Vår sønn på litt over året hadde samme symptomene.. feber og kraftig hoste. Tok han på legevakten på lørdag, og det viste seg at han har halsbetennelse.

Man skal heller dra en gang for mye, enn en gang for lite til legen.

Skrevet

Klart du ikke er. -men kjenner følelsen....

Vi hadde to slike runder med 3åringen vår tidligere, en gang rett før jul og en gang rett etter jul. Mye hoste, brekninger og spying av slim. Dette gikk jo ut over nattesøvna til alle sammen!

første gangen fikk vi resept på en hostesaft, uten at vi måtte møte opp (vi bor litt tungvindt til...), og den hjalp kjapt (cosylan).

Neste gang ringte vi og dro til legen, for da hjalp ikke cosylanen noe, enda vi var oppe i dobbel dose... Da ble det tatt blodprøve og lytting. Ikke noe astmatisk over det, heldigvis (siden faren har astma er vi litt nervøs for at hun også skal få det), og ikke lungebetennelse. Det kunne virke som starten av en bronkitt...

Fikk resept på en annen hostesaft -som ikke hjalp I DET HELE TATT, hostet like mye etterpå (Efedrin), men også noe penicellin eller noe slik, i flytende form, som heldigvis hjalp etterhvert!

Klart du må få hjelp. Tenk så slitsomt det er for den lille kroppen! Og for resten av familien også. Bedre å få sjekka det, få ei ordentlig hostesaft og bli kvitt dritten, før det evt utvikler seg til bronkitt/lungebetennelse eller noe annet....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...