Gå til innhold

Jeg ORKER ikke mer ( lagt ut for ei på krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 5 år sover ikke. Ikke en eneste natt sover han. Har atopisk eksem, og klør mye. pga dette har han ødelagt hele søvnmønsteret sitt. Jeg er alenemor, og har kun avlastning annenhver helg. Har vært til lege og helsestasjon hundre ganger. har prøvd en rekke allergimedisiner som skal være søvndyssene, uten hjelp.

Jeg er så sliten nå. Og får ikke hjelp fra noen. vet ikke min arme råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men gir ikke legen noe som helst å smøre på da?

Har du vært på helsekost og hørt der?

Er kanskje greit å få gjort noe med eksemen før man gjør noe med søvnen? Hvis det er derfor han ikke sover mener jeg...

Har dere fått sjekket ut om det er noe mat han ikke tåler? Som gjør at atopiske eksemen blir ille. Vet det finnes en del matvarer som trigger atopisk eksem.

Skrevet

Huff, jeg synes synd på deg! Samtidig synes jeg ikke legen/helsestasjon har gjort nok for at han skal få sove om natta. Om ikke allergimedisiner som skal være søvndyssende er nok, må han jo stakkar få sovetabletter.

har ikke unger med eksem selv, men jeg har atopisk eksem og har hatt siden jeg var baby, Jeg klødde, klødde og klødde og som sin sønn, sov aldri pga kløe. Jeg fikk sovemedisin slik at jeg skulle sove, og fikk også kløstillende medisiner.

Du bør absolutt ta kontakt med en hudspesialist som har greie på dette!

Skrevet

hei. ville bare si at jeg har en far som oxo har atopisk eksem(han vokste det aldri av seg) Han har heller aldri fått noe særlig hjelp hos lege, men fikk henvisning til hudlege spesialist som har hjulpet han mye når utbruddene er på det verste, det er jo absolutt verdt et besøk dit. Pappa har bla. et middel som han bruker å ha i badevannet (kurbad).d hjelper visst litt.....

Skrevet

har du prøvd å smøre med vitapan??? det er en kjempe bra krem som har hjulpet både snuppa (atopisk) og pappaen!! det er en super krem=0)

Skrevet

Hei:)

Eldste sønnen til søstra mi hadde atopisk eksem, og det eneste som virka på han var Agrosan (krem) som du får kjøpt på helsekost. Han blei veldig fin av den, vært å prøve:)

Skrevet

Har et råd til deg: gå på et privat legesenter. De er så mye mer seriøse. Vi sleit i 3 år med et problem hos gutten vår. Var hos fastlege og helsestasjon hundre ganger. Ingen kom noen vei. Gikk til et privat legesenter og fikk skikkelig seriøs hjelp. Kom til beste spesialister og utredninger. Nå er han fin igjen :o)

Skrevet

Hva med en tur til homopat? Vet om flere som har fått god hjelp der.

Hør på apoteket også. Minsten her startet med litt eksem i ansiktet på underarmene og lårene. Kjøpte Eucerin shower oil, når han bader smører jeg han inn i den og dusjer lett av, og rett opp i håndkle ;o) Dette er det eneste jeg har brukt, og nå er han faktsik helt fin. Brukt det 1 mnd ca.

Skrevet

Huff... Føler med deg!

Om det ikke hjelper med legemidler hadde jeg begynt å tenke litt alternativt tror jeg. Som f.eks. homeopat.

Håper dere finner en løsning på problemet. Jeg var selv veldig plaget av atopisk eksem som barn og husker hvor jævlig det var!

Lykke til! :-)

Skrevet

Ville også gått til en privat lege og/eller homeopat.

En annen ting du kan prøve er avena sativa som du får kjøpt på helsekost. Det er søvndyssende og har hjulpet her:=)

Men er du ikke sendt videre til hudlege av legen din? Krev det!

Homeopaten her sa at melk kan forverre eksemet så kanksje det nytter kutte litt ned på det?

Vet om andre som har fått sovemedisin fra lege for rett pg slett lære barna å sove slik at de kommer inn i en god rytme.

Masse lykke til:)

Skrevet

Hei

Har en nevø som sliter med det samme. Han er snart 6 år. Det er ikke alltid de vokser det av seg, men det er jo lov å prøve.

Det jeg vet de sier virker er at de kan ikke vaske med vanlig vaskemiddel og såpe. Det gjelder klær, sengklær, håndklær og han sjølv. De bryker neutral, det finnes shampo, såpe og vaskemiddel i den serien. I tillegg kan han ikke bruke vanlig solkrem med parfyme kun serien fra apoteket som heter aderma. Den er dyr men drøy i bruken. På det verste er det mildison og allergi tabletter som hjelper.

Er de på besøk her må jeg ha vasket håndklær ol me neutral, det er nok at han tørker seg med feil håndkle og han klør.....

Lykke til.

Skrevet

Min bror hadde samme problem da han var liten. Klødde seg til blods, og sov dårlig på nettene.

Mamma kjøpte hvetekim olje på helskosten. Det fikk han i badevannet, samt at han fikk det med spise skje. Funket veldig bra!

Som du skjønner kan det både brukes som olje til å smøre med og spise.

Lykke til!

Skrevet

Største dattra mi hadde det helt til hun var 7/8 år og vi brukte lillabad og en kløstillenes mikstur til kvelden og det hjalp mye. Lillabad kan du kjøpe resept fritt på apoteket, men bør brukes når dere skal være hjemme da man blir brun av den og de plassene man har eksem blir man eksrta brun. Det går bort etterhvert og det hjelper masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...