Gå til innhold

Noen fler som ikke kjenner så mye liv??


snuffin

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Sitter her og er litt bekymra.. Er i uke 35, og kjenner ikke noe særlig liv. Flere som har det sånn??

Tenkte jeg skal høre med jordmor om å få komme å høre AT det er liv etterpå. Har prøvd med kald, søt drikke.. Dytte.. Stryke.. Høy musikk.. Men ingenting skjer... Vet jo også at babyen min kan ha snudd seg slik at jeg ikke kjenner noe særlig, men det er rart med det.. Blir fort usikker i disse tider.. Men det går nok bra!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også i uke 35 og kjenner mindre bevegelser nå, men kjenner noen små bevegelser innimellom. Tror han har en rolig periode bare. Eller at det begynner å bli dårlig med plass..

 

Hvis du ikke kjenner noe, eller kjenner litt og fortsatt er urolig er det sikkert greit å få undersøkt det. Også om ikke noe er feil så hjelper det oss uroliga mødrer voldsomt å bare få bekreftet at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har også hatt det sånn og dro for sikkerhets skyld på sykehuset. Alt var greit, og det skjer trolig fordi barnet snur seg innover samt har mindre plass.

 

Snakk med jordmor eller sykehuset, så slipper du bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap var det helt livløst i i noen dager etter en skikkelig runde med omgangssyke (jeg var da i uke 34). Tenkte selv at det sikkert var pga. den runden jeg hadde hatt. Nevnte det for min fastlege, som sendte meg på en ekstra ultralyd. De fant heller ikke noen form for bevegelse (verken grov- eller finmotorikk), men kunne bekrefte at det var liv der. Jeg ble lagt inn direkte, og var på Ullevål i 5 dager. Hadde flere ultralyder hver dag. Sakte men sikkert våknet den lille til liv igjen. Legene påstod at det ikke hadde noe med omgangssyken å gjøre, men de kom heller aldri med noe annen forklaring.

Det var ikke noe moro, men det gikk heldigvis bra.

Til info, så kjente jeg ikke noe liv i det hele tatt...

 

Hvis man kjenner litt nå, men ikke så mye som før, er dette helt vanlig. Plassen begynner å bli mindre og hvis babyen har snudd seg, blir følelsen av bevegelse anderledes. Skulle du allikevel være urolig, så er det morsfølelesen som bør råde. Ta en ekstra tlf til legen din. Bedre å bli kalt hysterisk enn å bekymre seg veldig. Det er ikke bra for deg..

 

Lykke til. Håper alt er som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. Alltid godt å høre at fler har det på samme måte.. Akkurat som det blir tryggere da ;-)

Har fått time kl. 13 idag, så da håper jeg på å bli ytterligere beroliget!!

Inntil da skal jeg prøve å være litt opptatt, så jeg ikke tenker så mye..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn gikk det..

 

Var hos jordmor og hørte hjerteslag- og det var deilig..

Men urinprøven var ikke så bra, så jeg ble sendt videre til sykehuset.

Der har jeg nå vært i 3 timer og fått flott service.

 

Lå med registrering i en time, og der så de masse aktivitet, men jeg kjente ingenting.. Fikk UL- og fikk selv se at babyen min er veldig aktiv.. men kjente ingenting.. Men nå vet jeg hvertfall at er er bra inni der. Blodprøver ble også tatt, og de skal jeg få svar på senere ikveld.

 

Og kjenner jeg ikke noe videre framover skal jeg tilbake til fredag.

Nå er jeg lettet og glad!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...