Gjest Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Ja, ja.. Ikke så mye da. Men min kloke mann har jo bytta om til sommerdekk på bilen sin. Så jeg lurer på hvordan han har seilt avgårde til jobb. Nå får vi se hvor lenge snøen holder seg. Kanskje til i ettermiddag? Det er sol og kaldt , så jeg slenger meg i treningstøyet og tar en luftetur på morgenkvisten. Gleder meg over lyse dager. Herlig å være ute hele ettermiddagen med lillegutt. Han legger seg med gode, røde kinn hver kveld. Ha en strålende fin dag!!
dritgrei hei hei! Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Ja tenk... det er snø, og jeg var ikke helt klar for det da jeg våknet ;-) Deilig med den kalde klare lufta, og deilig med lyset, det er jeg helt enig i, mne her i huset bor det en gutt på 7 år, som i løpet av denne vinteren har rota bort: 1 ullgenser 1 ullvest 1 par vintersko 1 par støvler 3 par vanter 2 par votter 2 luer 1 par ullsokker Jeg kjenner jeg freser bare tanken, og han velger å bruke unskyldningen; "Jammen mamma, jeg er jo så glemsom" Så i dag går han på skolen UTEN votter, men ny ullgenser, nytt ullundertøy, ny lue, og kalde cherox.... Jeg føler meg litt slem, men fader heller. Hvor mange ganger skal man gi beskjed om at når man kler av seg må man legge sakene i sekken sin?? At han skulle legge det på plassen sin skjønte vi fort at ikke funka, så da ble beskjeden en annen, og den har jeg vel gitt ham ca 100000000000000000000000000000000 ganger. Jeg er sur jeg kjenner jeg, for det irriterer meg at han får gode klær av meg og ikke tar vare på det. Det største problemet er vel egentlig at det ikke er vi som henter ham, men fadre heller, er han ikke stor nok til å forstå at han må legge det han kler av seg i sekken? Jeg syns det.. så joda superduperlupersnupertruper, fint med snø altså, men jeg gleder meg til han kan ha på seg litt mindre klær, så det blir litt færre klær å miste. Kos deg maksimalt på turen med den søte ( men helt sikkert skumle) hunden! Ha en fin dag du også!!!
Superlis Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Ja i dag er det snø her og,og det blir utedag i barnehagen,med gode friske barn.Nå skal jeg på jobb og kose med alle ungene"mine"! Til deg dritgrei vil jeg bare si at ene nevøen min holdt på sånn med klærne sine,helt til broren min begynte og ta litt av sparepengene hans og tok han med på handletur for og kjøpe nye klær. Etter det har han blitt stadig bedre!! Fint med snø,men jeg også vil ha VÅR:))) ha en fin dag alle sammen!!
Maud Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jeg husker det, fra min korte gjesteopptreden i Ryfylke at snø var en sjelden gave som ble verdsatt høyt fra de små. Når jeg kom ut på skolene, var det akebrett og ski på alle de 2 cm... Jeg kjenner meg igjen - Dritgrei - hvis det er noen trøst. Storebror var helt ekstrem en stund. Ikke så ille som at sko forsvant, men masse ellers. Jeg prøvde meg med alle mulige reaksjoner. Sa blant annet at han snart måtte betale nye votter selv. Det gjorde ham ingenting, han hadde jo masse penger... Sånn snakker en unge som sjelden trenger å spare til noe. Lager jeg bortskjemte små monstre mon tro? Det som hjalp (tror jeg) var å sende ham tilbake til skolen for å lete. Nå er det faktisk lenge siden han kom hjem med mindre enn han dro med. Kanskje han har blitt større og ryddigere? Han er hjemme med omgangssyke i dag, kanskje jeg må gå opp til ham og si at jeg er glad for at han har blitt så flink til å ta vare på tingene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå