Gå til innhold

kjøttdeig som gikk ut på dato 2 mars..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..ville dere brukt den? Har ligget kaldt hele tiden. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kastet den..

Skrevet

Hadde ikke spist den.bakterier.

Skrevet

Ta å på den! :)

Lukter den helt fint, så er det ikke no problem! :) Du skal jo steke den godt og så! :)

Skrevet

Den har vært vakumpakket og ligget kaldt hele tiden? Da skal det ikke være noe problem. Hvis du åpner pakken og det lukter litt rart (ikke som det pleier) så kast den. Har du katt? I såfall kan du gi en liten smakeprøve til katten. Hvis katten spiser det, er det helt trygt. Katter spiser ikke fordervet mat, men det gjør hunder så testen fungerer ikke med hund i huset.

Kjøttdeig skal uansett stekes godt fordi det er kvernet kjøtt. Når kjøttet kvernes er det større fare for at eventuelle bakterier sprer seg til alt kjøttet.

Altså...

Hvis kjøttdeigen har ligget vakumpakket i kjøleskapet og det ikke lukter vondt av den (og hvis eventuelt katten spiser av den), kan du fint bruke den til middag. Husk allikevel på at den må gjennomstekes ordentlig før den spises.

God middag =)

Skrevet

ja, den ligger i pakken fra Rema. Som du sier skal det jo stekes godt, så bakterier og annet eventuelt snusk vil neppe overleve. Men så er jeg jo gravid da! Hadde jeg ikke vært det, hadde jeg spist den uten å mukke! Får ta kattetesten når pus er lei av å være ute. Takk skal dere ha allesammen!

Skrevet

Jeg lukter alltid på den dagen før holdbarhetsdatoen går ut og jeg...

Og som regel er den sur allerede da...

Er dritt lei av sur kjøttdeig, har sikkert kasta masse pakker, da det tydeligvis ikke er så holdbare lenger som før....

Eller bare nesa mi som er overfølsom om dagen...

var lettere å se på pakka før, da kjøttdeigen var rød.

Når den var sur ble den brun, nå er den jo brun konstant...

Skrevet

Jeg verken spiser eller drikke noe som er gått ut på dato jeg. Gravid eller ikke... Kommer vel av at vi aldri gjorde det hjemme hos foreldrene mine heller..

(gjelder ikke mat som har vært fryst, men da må det spises med engang maten er tint..)

Skrevet

La nylig ut en tråd om dette selv, men fikk mange beskjeder om at jeg ikke burde spise det, Så jeg spiste den ikke..

Hadde sikkert spist det om jeg ikke hadde vært gravid, er jo som regel god margin ang utløpelsesdatoer her, men turte lissom ikke å ta sjansen jeg da, og veldig nært til butikken her, så kjøpte da ny..

Skrevet

det er stor forskjell på "best før" og "dårlig etter", så test den når pus kjem inn igjen og steik den godt. Er ofte mat som er gått ut på dato blir spist her i huset (også kjøttdeig, men den er som oftast frossen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...