Gå til innhold

Ultralyd.. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare vært på to ultralydundersøkelser.

(En i uke 17 og en i uke 26; 3d).

Jeg har så lyst til å se babyen en gang til?

Er det teit av meg?

Hvordan skal jeg få det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er for seint å bestille en 3-d ul jeg... anbefaler vel fra 27-30 uke tror jeg.

Har hvert på ul i uke 16 og ord.ul i uke 19=)

Skrevet

Normalt er man bare på en UL. Det holder med mindre der blir funnet avvik.

Du kan gå til privat gynekolog/ultralydsinstitut om du føler du har behov for å "se" babyen en gang til. Men jeg ser ikke helt poenget.

Å få det offentlige til å betale bare fordi du vil se babyen er ikke godt nok grunn.

Skrevet

Var på 3d-ul i uke 26.. Og ordinær...

Skrevet

Forstår det. Ta det mero, jeg skal ikke snylte deg på skatten din! Ler høyt! Jeg skal betale jeg.. Det er jo ikke det jeg spør om! Bare det at jeg har vært så syke i det siste og er litt bekymret om babyen har det bra. Men den har det sikkert bra.

Det er ikke så lett å være førstegangsfødene..

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt flere ultralyder en nødvendig. Det skal ikke være skadelig, men man vet ikke.

Selv må jeg dessverre ta flere pga komplikasjoner.

Er du usikker, så kan du jo be jordmor eller lege lytte på hjertelyden til den lille. Det sier jo også ganske mye om helsetilstanden så vidt jeg har forstått.

Skrevet

Hvis du vil ha flere ultralyder så finnes det jo mange private klinikker som tilbyr dette. Både vanlig og i 3D.

Bare å bestille time det.

Skrevet

Er ikke skatten jeg er bekymret for, men at andre som trenger det ikke vil kunne få ekstra UL om noen bruker UL unødvendig.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du spør her inne om du vet du kan gå til privat. Da er det vel bare å gjøre det. Vi kan da ikke bestemme det for deg..... Om du ønsker å betale for 20 UL er det din sak.

Om du er bekymret for babyens helse bør du snakke med legen/jordmor.

Skrevet

Jeg var på en ul i uke 11, pga litt forskjellige ting, så vi bestilte en da bare for å se at babyen hadde det bra.. Synes det var så lenge å gå frem til den ordinære for å få vite noe... I tillegg tok legen min en i uke 15, så var jeg på den ordinære i uke 19, også var jeg på 2 3d ultralyder i uke 28 ( siste fordi at radiografen ikke var fornøyd med måten babyen lå på, så jeg fikk komme tilbake for å få nye bilder )...

MEN... Jeg spurte legen min om jeg kunne få en ul når jeg var til kontroll nå i uke 31 ( han har det på kontoret sitt ), og då sa han at han nettopp hadde vært på nytt ultralydkurs, og at de der sa at det kunne være skadelig for babyen med for mange pga disse ultralyd bølgene. Så han anbefalte å ikke ta fler enn nødvendig...

Men er du redd for at babyen din ikke har det bra, ville jeg heller tatt kontakt med helsestasjonen og spurt om å få høre hjertelyden så du kanskje blir litt mer "roet", eller ta ultralyd hos private klinikker om du ønsker det...

Skrevet

Jeg var på 4.ultralyden i forrige uke!:) Er så koselig atte! Siste var jeg på 3D (uke 31), og vi så bebisen veldig godt. Ansiktstrekkene og alt... Moro!!! Sonografen der fortalte at 3D UL blir best i uke 26-34, pga at fosteret da har tilstrekkelig med underhudsfett.

Lykke til med hva du gjør!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...