Nit@™ Skrevet 4. mars 2008 #1 Skrevet 4. mars 2008 Hva anbefaller dere av utedresser jakke/bukse? Mellomsten er storforbruker av klær, det blir hull på alt som er. Nå har han Reimadress, men det er bare fillene igjen. Hva er holdbart?
Trouble Skrevet 4. mars 2008 #2 Skrevet 4. mars 2008 Vi har alltid brukt helly hansen sine uteklær, og aldri hatt hull på de (bortsett fra regnbukser da). Har en gutt på 7 år som er både høyt og lavt... og veldig aktiv. Men har heldigvis ikke hatt problem med at klærne blir ødelagt, selv om han både aker på baken og ruller ned bakker.
Nit@™ Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2008 Kanskje jeg skal satse på HH til neste år da.. Nå får jeg bare lappe sammen Reimadressen, Det er jo ikke så lenge han bruker dress utover nå. Siden han blir 9 år blir det vel kanskje mer "voksent" med jakke og bukse. Han er av typen som kan få hull på nye bukser, nye sko osv. Har en eldre sønn som er akkurat lik. Om jeg kjøper sko til 100 eller 1000, så blir det hull på de ganske fort.
Sjefsmegga Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Har en som blir 10år....han sliter alt som er av bukser, ute og inne typen..vintersko og sommersko....uansett merke....kjøper todelt alltid...handler ei rimelig ekstrabukse på feks Europris så har han den sessongen.og når sessongen er ferdig hiver jeg fillene rett og slett hvis han har klart å slite hull på dem... For å finne noe holdbart til aktive unger som herjer så må man så langt oppi pris at det rett og slett ikke lønners seg....TOTALT uatuelt for meg å bruke 1500kr+ på noe som blir brukt i en sessong..jeg driter ikke penger selv om jeg har god råd...
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Velkjent problem.. Jeg har slutta å kjøpe dyre klær til ham. Han river i stykker alt. Har brukt reflex sin dress og den er fortsatt hel... Han har Polarn og pyret jakke- hull i. Umbro jakke og bukse- hull i. Diverse arveklær- brukt en dag, revet i stykker... Sukk.. Det jeg vet er at Reima ikke holder til så store barn.
Nit@™ Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2008 Pleier ikke å kjøpe Reima til han, men fikk tak i en dress til halv pris, og tenkte at da prøver jeg den og ser om den holder, hvilket den ikke gjorde. Nei, det blir nok muligens billigdress til neste år, så kan jeg bare kjøpe ny når fillene må kastes ;o) Fatter ikke hva den gutten driver med *he he*. Men han er veldig aktiv så det har vel litt med det å gjøre. Fikk sydd Reima`n slik halpasse før han dro på skolen i dag, så får håpe den holder ut sesongen nå. Dumt å kjøpe ny nå når det bare er noen uker eller kanskje 1 mnd han bruker dress nå. Våren må da komme snart *håpe håpe*.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Kjøp todelt! På den måten beholder du kanskje jakken om buksa går. Jeg kjøpte skogstad jakke og bukse i høst, og siden vi ikke har hatt snø før nå vet jeg at det er slitesterkt. Om han ikke er en motefanatiker som trenger årests nyhet kan du gjøre fine kupp til våren, gode uteklær til en billig penge.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Hun har Reima som jeg faktisk kjøpte i fjor. Du ser jo at dressen er brukt, men slitt i filler er den ikke. Hun har en sånn vindjakke med fleece til å ta ut inni fra po.p, den ser helt ny ut selv etter mye bruk. Hun har også en Lego-bukse, den holder seg også veldig fin.
Bøggly Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Har samme problem som deg - og har prøvd ALT! Dyr "kvalitet", billig, type Europris/Catch, ikke noe holder! Hull på hull på hull! 2-delt er kjekkest for da kan en kjøpe en jakke og 2 bukser til, men min sønn på 7 leker/baser såpass i snøen enda, så han vil helst ha dress (men det er det i alle fall umulig å få tak i nå - i str 140). Det er i allefall penger rett ut av vinduet å kjøpe Reima til slike villmenn!
Joikaboll@ Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Guttungen her på 10 år sliter som bare f... på alt av klær og sko. Det er det samme hva en kjøper eller hva det koster, slitasjen kommer lell. Så jeg har kommet frem til at å handle på tilbud og i billigbutikker er det smarteste, fra oktober til nå har han hatt 1 varmedress (Europris) og 9 boblebukser og 13 vinterjakker. Varmedressen er fortsatt nesten hel, ei boblebukse med grå og tynnslitte knær henger igjen her og ei jakke er ok til skole/ute bruk. Ei jakke har jeg gjemt som han bruker når han skal være med meg på tur. Han har slitt ut 5 par med vinterstøvler i vinter. Jeg har aldri hvert noe lappemenneske (kan jo ikke/gidder ikke sy) Så da handler jeg billig og kaster etterhvert.
Mom2Two Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Ticket to Heaven er mest slitesterkt, det er min erfaring. Helly Hansen er søppel.
Sjefsmegga Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Trubbel, tro meg, det er OFTE forskjell på 7år gamle jenter og gutter :-DD Feks meg, jeg var kjempe aktiv som jente, men klærne var hele og pene, min lillebror derimot...han reiv opp alt som var...enda jeg klatra like mye som han, men var mere forsiktig på et vis lell..jeg hadde ikke lyst til å ødelegge buksene mine..hehe..så stort sett tror jeg jenter er mer forsiktige, ike alle men de fleste.
Nit@™ Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. mars 2008 Han er ingen "moteløve", så derfor jeg spør nå. Tenkte jeg skulle få med meg litt på tilbud nå til våren, prøver å gjøre det slik til de to minste. ser ut til at minstemann er lik sine storebrødre, så må nok invistere litt til han også. Minsten er jo bare 2 år, men jammen ser man godt at Reimatec dressen hans er godt brukt. Han har to reimatec, en trax og en troll. Trax og Troll har holdt best! Så tror jeg går for Trax til han til neste vinter. Det blir vist dyrt nok med to slike "storslitere" i hus. Takk for mange gode tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå