Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Virker som mange synes det ikke er så lurt bare... jeg varmer både mme (kartonger) og vannet som jeg bruker til å blande ut mme pulver.. er det galt??
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 eg varmer vannet til mme i micro... hva er galt med det da??
mumimammaen Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 je ammer. men varmer middagsglass i microen. når je lager grøt/velling,koker je vannet.
"husmor"med lille Nora Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 eg varmer vannet til mme i micro.. samme med middagsglass... eg koker vannet og setter i kjøleskapet eg..
Mooncake Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Det er ikke noe galt i å bruke micro. Gamle fordomer om stråling henger igjen hos mange. Micro kan i tillegg varme ugjevnt, så at områder kan bli kjempevarme og andre kalde - men det løses ved at man rister på melken (rører i maten) før man serverer. Det er bare å bruke micro
har fått lita pia Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 men skal vel ikke sette kartongen i microen da..???
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 mme kartongene går inn i micro.. det står på pakka.. eller tar jo å heller i flaska først såklart, men den går ann! skal helst ikke varme feks nan pulveret i micro, for alt av proteiner å det blir borte
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Varmer vannet til litt over lunkent og blander i pulveret etterpå. Ingenting i vegen med det ;-) (Vannet er kokt og avkjølt)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Tull.. Proteinet forsvinner ikke. Ingenting forsvinner før det blir over 60 grader i melka. Og det er kanskje litt mye? Det spiller ingen rolle om man varmer i micro eller vannbad eller hva det måtte være,det skal uansett 60 grader eller mer til for at noe blir ødelagt i melka. Det gjelder både mm og mme. Les siste utgave av BAM for spedbarn da.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Til Anonym 15.23: men mme pulveret skal jo blandes ved 70 grader jo? Har vært masse hysteri om det i det siste. Har ikke lest BAM spedbarn. Kan bli sprø av at alle opererer med forskjellige temperaturer......... sukk Vi har blandet kokt avkjølt vann med kokt vann på termos, blander i pulveret når vannet er riktig temperatur (kanskje litt varmere enn 37 grader). Dette skulle jo i prinsippet være riv ruskende galt (og farlig!!), men gutten vår har aldri tatt skade av det (tror vi da...?) Men nå koker vi alt vannet og avkjøler før vi gir. Skikkelig stress og tar lang tid, særlig når gutten er sulten NÅ. Kan du skrive litt mer om hva som står eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå