Gå til innhold

baby comp noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! har ustabil syklus om vurderer å kjøpe en babycomp,ladycomp eller pearly

men hvordan er det med denne/disse?

må man ta tempen til samme tid hver dag?

hvordan virker den?

dere som har den er dere fornøyde, eller synes dere det er stress?

tar gjerne imot erfaringer med denne:-)

håper noen tar seg tid til å svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei katrine85 =)

Fant frem et gammelt innlegg, hvor jeg har svart en jente på det samme ang LadyComp. Limer det inn her, og ser om du blir noe klokere :o)

"Hei =)

Har selv Babycomp, og er i og for seg veldig fornøyd med selve maskinen. Men har slitt med litt ustabile sykler, noe som har resultert i en del røde lys.

- Det som er med LC/BC, er at den sier bare på forhånd når den TROR EL kommer, men den holder fast på den datoen med rødt blinkende lys til mens dukker opp, eller graviditet bekreftes.

Det står i min bruksanvisning at etter 3. registrerte mens-dag (i ny syklus) korrigerer BC'en EL datoen, og setter den for siste gang.

Da vil du kunne se at dato for FORVENTET EL, og dato for når EL FAKTISK var - ikke nødvendigvis stemmer overens. (Sikkert veldig knotete forklart, men håper du forstår)

- Dersom en har ustabile sykler, er det jo tiden fra mens til EL som varierer, og ikke lutealfasen (som er tiden fra EL til ny mens).

Derfor så er det jo ingen som på forhånd kan si når EL kommer (med unntak av EL tester)

Men BC'en min har vært veldig bra å ha i forhold til å bekrefte EL i ettertid, og den har jo gitt meg en viss pekepinn på forhånd.

Anbefaler deg til i tillegg å tempe - å gå inn på www.fertilityfriend.com å registrere deg (om du ikke allerede har gjordt det da?!)

Her kan en legg inn tempene hver dag, og en får da et "bilde", dvs. skjema, over tempene dine =)

Da ser en fort et mønster i syklusene...

Husk at BC bruker gjerne opptil 5-6 sykluser på å lære nettopp deg å kjenne, for å si best når forventet EL er ;)"

Skrevet

tusen takk for svar:-)

lurte på en ting til.. hvis man ikke tar temprn til akkurat samme tidspunkt blir det da unøyaktig?

Skrevet

Hei. jeg har LC, men visste ikke at den viste både faktiske el og forventet el. kan du forklare meg?? :) når den blinker rødt, det er vel da man har el?

Skrevet

Nja, altså, har hørt litt forskjellig ang dette.

Noen sier at måletidspunktet ikke skal variere mer enn 20 min, mens i bruksanvisningen for BC står det jo hele 3 timer +/-.

Tror kanskje at dette er individuelt?! Jeg temper alltid kl 6 om morgningen. Men det har hendt i helgene at kl har blitt nærmere 9, men tempen min har likevel stått i forhold til de andre.

Men er som oftest veldig streng med meg selv, og måler kl 6 uansett.

Så konklusjon...tror at det lønner seg å ha rutine i tempingen, men at dette er noe du må finne ut selv til syvende og sist =)

Skrevet

Kan forsøke =)

Si at du får mens 1. januar.

2. eller 3. dag mens vil LC komme med en forventet EL dato. LC regner ut fra tidligere syklus når den TROR at EL kommer. - Feks den 14. januar. Da vil datoen 14.01 blinke rødt.

MEN iom at ingen på forhånd kan si med 100 % sikkerhet når EL er, vil du etter EL se at denne datoen kanskje forandrer seg fra den opprinnelige EL datoen.

Så neste gang du får mens, vil LC etter et par dager korrigere EL datoen en siste gang, og dette skal være den datoen du faktisk hadde EL.

(Si da at EL var 2 dager senere enn LC hadde trodd, vil da datoen 16. januar blinke sammen med rødt.)

Er ikke veldig bra på å forklare, men håper du forstod?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...