___ Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hvis dere eller barna deres blir invitert i selskap av "gavetypen" som fødselsdager, bryllup osv, betyr det da noe for hvor mye dere legger i gaven hvor god råd og hvor dyr smak mottagerene har? Jeg har en veninne som bestandig har hat litt dårlig råd. Det er veldig enkelt å finne gaver til både henne og ungene hennes som de trenger og blir glade for, uten å trenge å bruke en formue. Ettersom hun ikke har så god råd kan hun selvfølgelig ikke gi bort så dyre gaver heller. En annen veninne har veldig god råd og eksklusiv smak. Til henne er det vanskelig å finne noejeg tror hun vil like, til en billig penge. Hun er også raus med de gavene hun gir bort. Er det greit å legge litt ekstra i gaven til veninne 2 for å kunne kjøpe noe hun faktisk liker?
Sjefsmegga Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hmmmm..dilemma det der ja...egentlig ville jeg gitt mest til hun som trenger det mest....har selv ei venninne som ikke har barn enda, men hun gir VOLDSOMME gaver til meg og ungene....så jeg kjenner til problematikken ja...jeg pleier å kjøpe en flakse med favoritt vinen i bursdagsgave/julegave pluss en lekker bukett...når hun får unger så får jeg vel planlegge og handle når det er salg på en av de litt mer "ekslusive" barnebutikkene..hehe...
WP-TLogPeanut Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Hva med å legge litt ekstra i gaven til venninne 1 som ikke har så god råd, og dermed ikke kan unne seg "litt ekstra" (hva nå du legger i det hehe) så ofte? Bare en tanke
2smågull Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Om de veninnene er i samme vennegjeng syns jeg ikke en skal gjøre forskjell. har opplevd å være den som får en billig gave fra nille e.l. selv.mens når vi skal kjøpe til de andre igjen så skal det være så gjennomtenkt og ikke no billig drit. det har skjedd flere ganger.. Og syns ikke det er no hyggelig. om en ikke har god råd treng en vel ikke en haug med drit en ikke har brukt for for det vel.. Om en finner noe fint,som vedkommende har bruk for.Så spiller det i og for seg ikke så stor rolle om det er billig.
___ Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2008 Det er det keg pleier å gjøre. I år brukte jeg faktisk 3 ganger så mye på julegaver til hennes barn som til mine egne, men det var litt utenom det vanlige da :-). Saken er at jeg faktisk har fått noen kommentarer (ikke fra veninnene) om at jeg burde gjengjelde gavene fra veninne 2 mer ol. Blir faktisk en litt vanskelig situasjon noen ganger hvis den "rike" veninnend blir sjalu på den "fattige".
Sjefsmegga Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Helt ærlig så tror jeg de fleste ikke legger så mye i summen, men tanken bak. Men jeg har begynt å snakke litt forsiktig med min venninne som er litt voldsom i gavene om at det holder med en gave til hver av barna, siden de har så mange som gir dem gaver. Hun tok det pent, siden jeg tok det opp på en litt humoristisk måte...hehe... Ikke vet hun hvor mye jeg gir til andre veninner heller, jeg gir mer ti ei spesiell venninne siden hun er alenemor og student....hun husker alltid på mine tre selv om hun har dårlig råd....jeg gir ikke noen voldsomme gaver siden det kan føles som et press på henne..men når hun feks kommer opp hit så spanderer jeg lunjs, middag, fest på henne.....sånn at hun har mulighet til å være med uten at det skal gå utover hennes "husholdningsbudsjett".... Samme gjør jeg av og til for ei anne venninne, feks forrige uke så tok jeg henne med ut på shopping og lunjs..vi snubla over et posesalg på cubus og jeg spanderte en pose med noe klær vi fant der...sånn kan man gi litt ekstra til venninner sånn utenom bursdager og jul :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå