Leirha Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Jeg hadde egentlig kjøpt det, men så fikk han det i vinterferien på grunn av høy kjedsomhetfaktor i heimen. Og kunne godt tenkt meg å kjøpt noe til den stolte storebror, men vet ikke helt hva.
Mamma05&08 Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Skal nok kjøpe en ting til storesøster ja...som er fra lillebror/søster når den tid kommer. Har også sagt til familie at di gjerne må kjøpe en liten ting til henne også. Trenger ikke være mye/dyrt.. bare så hun ikke ser at babyen får all oppmerksomheten.
charlotteb_ Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 ja, vi har kjøpt ett smykke til storesøster på 4 år som hovedgave. så har vi pakket inn en kjole og ett smykkeskrin( til 10 kr).. så da får hun tre gaver, så får hun litt og. redd for at hun blir litt sjalu når lillebror kommer så vil at det skal være litt stas for hun også.
trinemor Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 jeg har kjøpt en liten søsken gave , som jeg tenkte de kunne få på sykehuset. hver sin bok og film så de har litt tidsfordriv når vi er litt opptatt i starten. Regner også med at besteforeldre gir en liten oppmerksomhet til stolte storesøsken men er litt spent på datteren min på 3 og hennes reaksjon og evt sjalusi.men håper det går greit:)
Tirilill Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Vi har ikke kjøpt noe søsken gave. Sønnen min er såpass liten at han skjønner ikke så mye av det enda. Men det kan godt hende at mamma og pappa kjøper noe til han. De er veldig omtenksomme slik.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Har ikke kjøpt søskengave, men har kjøpt litt smågodt og aktivitetsblad/bok som jeg har pakket i sykehusbaggen. Greit å ha i tilfelle det kan bli litt kjedelig på sykehuset. Vet at bestemot kommer til å ha en liten ting til de hver når babyen får sin barselgave.
Nosa Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Vi kjøpte gaver som var fra lillesøster. De fikk de samme dagen som vi kom hjem fra sykehuset og det ble veldig populært, de snakker om de ennå, guttene er 2,5 og 5,5 år gamle!
Phantom´ Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Vi har kjøpt. Kommer også til å oppfordre besteforeldrene til heller å kjøpe noe til søsken fremfor babyen. Tips til hva du kan kjøpe er f.eks puslespill, plastelina, malesaker... aktivitetsting som kan sysselsette barnet litt både på sykehuset med en gang når pakken åpnes, og hjemme når mamma kanskje er litt opptatt med babyen. Vi har kjøpt dukkekopper i "porselen" til 3-åringen, og sabeltannfigurer til 6-åringen. Ting jeg vet at de ønsker seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå