Gå til innhold

Jeg ble skikkelig redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hentet trollungene i barnehagen i dag syntes jeg Eldstemann så litt pjusk ut. Målte tempen litt over kl halv 5 og da var den 40 grader!

Ble sint og ringte opp til barnehagen og lurte på hvilket tilsyn de hadde på barna og 40 grader er helt uakseptabelt. Det er nemlig ikke noe som bare kommer på ett kvarter, og såpass alvorlig at dette bør helst ikke gjenta seg. De la seg selvfølgelig flate og skjønte kritikken.

Men, under barne-tv satt jeg og leste avisen. Så bort på Eldstemann et øyeblikk og da var han helt i sin egen verden. Grep tak i ungen og styrtet ut og dro av han tøyet. Øynene rullet bakover, musklene var helt sammenknytt i hele kroppen og det var ikke mulig å få kontakt. Trollfar ringte ambulansen og de skulle sende bil.

Lille vennen min satt ute i bare underbuksen rundt ett kvarter før ambulansen svingte inn i gården og først da var det mulig å få kontakt.

Vi ble på legevakten i over 3 timer. Først fikk han paracet stikkpille uten at feberen ville gå ned mer en 0,1 grad. Deretter en ny paracet. Etter en tid steg feberen igjen og da var jeg skikkelig bekymret. Tilslutt fikk han Voltaren og da-endelig, gikk feberen ned.

Crp og urinprøve viste ingen tegn til infeksjon.

Dette er 3.gangen dette skjer, men nå er det tre år siden sist. En forferdelig opplevelse når man ikke får kontakt med sitt eget barn.

Heldigvis har vi gode naboer og nabojenta hoppet til og tok ansvar for å få LilleSnupp i seng og være hjemme hos oss mens vi var borte.

Gjett om jeg skal ta dette opp med styrer i morgen. I de papirene vi fylte ut ved bytte av barnehage, presiserte vi at Eldstemann tåler dårlig rask feberoppgang . Tenk å ikke se at han hadde feber?

Nå skal jeg hoppe i loppekassa, for dette tok på en moden mor. Trollfar skal være hjemme og pleie sykt barn i morgen.

..og stakkars gutten husket ikke at han fikk kjøre verdens kuleste bil! Da ble han lei seg :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff dette var ille,ganske merkelig ja at de ikke oppdaget så høy feber i barnehagen...Jeg kjente at jeg fikk frysninger da jeg leste dette,er kjempe redd når mine får høy feber etter at mellomgutt hadde feberkrampe. Nå krysser jeg fingre for at dere får en rolig natt,at feberen holder seg nede og at han friskner fort til! God bedring!!!

Skrevet

Høyrest litt rart ut at dei ikkje hadde oppdaga at han hadde so høg feber... om han ikkje er av dei som blir ekstra turbo ved feber då, kanskje vanskelig å oppdage med ein gong, men likevel. Håper ikkje dei har så mange barn der at det ikkje er mulig å passe på slikt.

God bedring til veslegutten! håper alt går fint.

Skrevet

Hørtes ut som en skummel episode, ja. Var det feberkrampe, eller? Synes det er kritikkverdig av barnehagen, ja. Men er redd at det er sånn det kanskje blir med så mange små stuet sammen i barnehagene. Hos oss er det 14 toåringer på en avdeling.. Det er kjempetravelt.. Har plukket opp lillemann med 40 i feber, jeg og..."oi da.. har han feber, ikke rart han var så stille.."

God bedring til trollungen. Håper at du får sove godt...

God klem

Skrevet

Åååååååååååååå for en grusom opplevelse! Jeg hadde gjort akkurat som deg, det går ikke ann at bhg ikke følger med. Man gir spesifike beskjeder til barnehagene fordi de skal følge med, og det er de nødt til å ta på alvor. Det er flott at du tar det opp med styrer, for det er kun denne som kan gjøre noe med rutinene, og sine egne rutiner på å få de ansatte til å gjøre den jobben som er nødvendig.

Lille vennen som ikke fikk med seg turen i den gule kule bilen... men det forteller meg mer om hvor borte han var, uff jeg hadde blitt helt hysterisk. Jeg har aldri opplevd det der jeg, men jeg har ei venninne som opplever det til stadighet med sin 4 åring. Plutselig høy feber, og borte blir han, men legen sier at de ikke finner noe.

Håper dere kommer til en løsning som funker for dere trollmora, for det nytter jo ikke å levere en unge i en bhg hvis man ikke er helt trygg på barnas sikkerhet.

ååååååååååå jeg hadde blitt så sint så sint, og redd og fryktelig lei meg og redd redd redd.

klem fra

Skrevet

Nå har jeg nettopp snakket med styrer og han la seg flat og ba om unnskyldnig for at feberen til Eldstemann ikke var fanget opp. Han skulle ta det opp med personalet i dag og gjennomgå de rutiner de har for barns sykdom. Han var skjønt enig i at en feber på 40 blank ikke kommer på en-to-tre og han skjønte alvoret da jeg fortalte om ambulanse og legevakt. Håper han får dreisen på personalgruppene sine i håp om at dette ikke gjentar seg, hverken med mine eller andres barn.

Trollmoras lille, store gutt hadde en temp på 38 da han stod opp, men han var såre fornøyd med å være hjemme med Trollfar. Både påskegul saft og påskegul juice var fint å få til frokost, så han gleder seg over de små, enkle ting :o)

Skrevet

Uff, jeg sukker tungt over manglende rutiner hos en så viktig yrkesgruppe. GOdt at han legger seg flat, men flate styrere er lite verdt om han ikke får orden på rutinene. Godt at han lille store kan glede seg over god drikke og "lov" til å være hjemme med trollfar :-) Fine små folk!

Skrevet

Godt og høre at det går bra med trollgutten,og at det blir gjort noe med rutinene i barnehagen. Jeg jobber selv i barnehage,og synes det er merkelig. Vi sender nesten daglig hjem barn med feber nå i disse virustider,og er veldig obs på barna,og ville nok vært ekstra på vakt med barn som vi hadde fått spesefikke instrukser om!! Nei håper dette aldri gjentar seg,barna våre er det kjæreste vi har og vi MÅ kunne stole 100% på at de er godt ivaretatt!!!! Fortsatt god bedring!!

Skrevet

Jeg skjønner at du ble redd. Skjønner også at du ble sint, det er jo temmelig fjernt å ikke se at en unge er så febersyk. Særlig når dere har gjort dem oppmerksom på faren.

Dumt å ikke vite hva dette skyldes da. Håper dere slipper flere skrekkopplevelser.

Skrevet

Huff, for en grusom opplevelse!! Man kan virkelig snakke om ANGST når man opplever noe sånt, og man kjenner at alt annet egentlig er totalt ubetydelig.. Redsel som sitter innerst i ryggmargen dette...

Barnehagen bør definitivt se på rutinene sine, dette er langt fra holdbart!!! 40 i feber er så mye at det burde vært oppdaget av de ansatte - ikke rart de legger seg paddeflate!

Tenk å få kjøre verdens kuleste bil da! Irriterende å ikke huske det, men han kan jo allikevel skryte av det til kompisene! :-)

Uansett - godt at det gikk bra!

Skrevet

Godt han føler seg bedre i dag! Ingen hyggelig opplevelse når barna faller ut av seg selv..

Godt styrer tar det på alvor, forhåpentligvis strammer de seg opp litt etter dette.

Har opplevd å hente lille rosa en gang i barnehagen hvor jeg så med en gang at hun hadde feber. Hun satt musestille på en stol og orket ingenting. Da sa jeg også tydelig i fra at det var dumt de ikke hadde kontaktet oss! Etter det har de vært nøye på å se på allmentilstanden på ungene. Ikke vanskelig å se at noe er annerledes med disse små turbomenneskene igrunn!

Fortsatt god bedring!

Skrevet

Oi sann....I vår bhg. ringer de ved 38 grader..Og godt er det.

Nå har jeg nettopp hatt en Knert med 40-41 i feber og vet godt hvilken ekkel opplevelse det er.

Men så guffent og ikke få kontakt, forstår godt at du ble redd..

Det verste er nok å ha kjørt sykebil uten å huske det......Nei og nei..

Skrevet

Å herregud!! Kjente jeg ble helt kald nå, man får seg en støkk når slikt skjer med småttisene!

Så utrolig bra at du så det så raskt og at han er bedre nå! Veldig ekkelt med kramper og anfall. Jeg har ikke peiling på epilepsi, men fortoner ikke det seg omtrent sånn? Forresten så får man vel ikke feber av det :)

I barnehagen vår ringer de også ganske kjapt og det er jeg glad for. De ringer også for å fortelle om feber er i anmarsj og om hun skal hvile seg litt på puterommet fram til mamma eller pappa kommer. Flotte rutiner og veldig betryggende, synes jeg! Bra at styreren hos dere tar tak :)

GOD BEDRING!!

Skrevet

Uff. Kjenner jeg blir redd av å lese innlegget ditt.

Syke barn er ikke gøy. Håper gutten får en bedre dag hjemme med pappan sin i morgen.

Vi er jo så nye i barnehagen til Lykketrollet, så dette var en påminnelse om å følge med. Så langt virker de veldig flinke med rutiner, forhåpentligvis gjelder det også ved sykdom.

Skrevet

Det er skremmende med feberkramper.Det kommer jo også så fort,bra dere reagerte fort og kjølte han ned.

Det er synd når barnehagen ikke reagerer...særlig om han var stille og pjusk i forkant...da burde de tatt signalene.Flott at de la seg flate og ikke forsvarte noe.

Masse god bedring til lillegutt.

Det er jo foreldres verste mareritt når sånne dramatiske ting skjer.

Klem

Skrevet

Å fy søren for en opplevelse håper det går fint med gutten i dag.Merkelig at barnehagen ikke passa bedre på da siden dette har skjedd før.

Lykke til videre , håper dere aldri får oppleve noe sånt igjen..

Skrevet

Hørtes fryktelig skummelt ut. Slik har jeg heldigvis aldri opplevd med mine.

Går det bra med gutten nå da? Håper inderlig det, - og så får du jo fortelle levende om den kule bilen han fikk kjøre med da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...