Gå til innhold

Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - vet at jeg må ta test og vet at jeg må gå til lege.

For det første er jeg blakk, og for det andre er stoler jeg ikke på tester.

Å gå til lege koster penger - om jeg ikke er gravid. Og de pengene har jeg jo ikke uansett!!!

Så til saken: I januar tok jeg to angrepiller. Første var i begynnelsen av jan, fikk mensen som normalt når den skulle komme.

Tok en angrepille etter den 20jan en gang, og da kom mensen to uker sist jeg hadde mensen.

Men da var mensen rar. For det første var den mere.. Vannaktig, rosaaktig og jeg blødde lite. Pleier å blø i 7-8dager, denne gangen kun 5dager. Og jeg tok pillen 65timer etter..

Jeg har hatt masse magevondt. Noen ganger når vi har sex, kjennes det ut som om det er.. en vannsekk i magen liksom, som er i "veien".

Jeg får utrolig vondt i magen hvis vi har andre stillinger enn misjonær. Det er den eneste jeg ikke får vondt i

Ellers begynner jeg å få bekkenvondt. Hvis jeg løper, gjør noen bråe bevegelser.

Jeg er trøtt, må styrke til får å komme opp av sengen.

Har dilla på akkurat de samme tingene som jeg hadde sist jeg var gravid. Appelsin, ristet brødskive me nugatti og bensin lukt + å lukte på tøy som er hengt til vask. Skjønner ikke hvorfor men...hehe....

Nå har jeg ikke hatt mensen på en mnd, men har tatt en graviditetstest som viste negativt.

Som sagt stoler jeg ikke på gravtester, da den viste feil sist jeg var gravid....

Kjenner meg så splittet.. Vil gå til lege, men har ikke penger. Skal jeg tro på testen? Hva skal jeg gjøre?

Huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh, den første setningen din var vel det eneste fornuftige du skrev...

Hvis du ikke har råd til en test har du vel ikke råd til et barn.

Ta en test du vennen...

Skrevet

Hvis ens type går ned i lønn, den vi leier hos krever depositum (selv om vi har bodd her i 5mnd) og bilforsikring, strøm og andre nødv regninger kommer denne mnd, så har jeg ikke råd. Det betyr ikke at vi ikke har råd i april, mai, juni, juli, september, oktober (skal jeg skrive lenger???) !!

Vet jeg må gå til lege, men det må gå an å få et lite svar på.. Kanskje hvofor mensen var så rar. Fordi jeg tok angrepillen lenge etterpå..

Jeg kan ikke gå til lege før i april. Og det er kjedelig å vente så lenge.

Greit?

Skrevet

Du kan vel få en faktura av legen og betale den i april?

Skrevet

du er ikke gravid.. inbildning bare:-)

Skrevet

Piss på ei plumboflaske og rist. Bobbler det er du gravid..

Skrevet

Har du ikke råd, så må du bare vente til du ser om magen vokser..... Det gjør den, nemlig, om du er gravid..... Så får du det endelige svaret om ca 7-8 mnd:)

hmmmm... er ikke det som har med svangerskap, gratis da??

Skrevet

Jadda, vente så lenge blir ikke nødvendig! :)

Nei, men det er bare det at det har satt seg i hodet mitt nå.

Og.. Man går og tenker på dette dagen lang.

Jeg er av typen som hater å låne penger, selv om vi har lite penger i en hel mnd, kjøper jeg heller superbillig (kanskje ikke helt den absolutt beste maten, da mener jeg kjedelige middager og lign) mat enn å spørre f.eks familie om penger.

Bor på bygda og alle vet at jeg alltid betaler der og da. Venninnen min sitter i skranken og vet hvor nøye jeg er på dette.

Orker ikke å høre snakk om penger når jeg møter henne igjen.

Det er jo gratis hvis jeg skulle være gravid. Men er jeg ikke det, er det ikke gratis.

Det er det som er det kjipe...

Skrevet

Men da kan du betale den neste mnd...? Hjelp,her er vi ikke mye selvstendig :-o

Skrevet

Unskyld meg, men for en latterleig problemstilling.

Hvor hjelpesløs er det mulig å bli?

Hva er du ute etter her da? Det er ingen som kan fortelle deg om du er gravid eller ikke. Enten får du pelle deg til legen, eller så får du vente.

Skrevet

Jeg hadde ikke trengt å skrive om pers problstillinger som økonomi.

Når jeg ikke kan, så kan jeg ikke. Det jeg etterspør er PERSONER SOM HAR OPPLEVD NOE AV DET SAMME. RÅD, TIPS, WHATEVER.

Hvor dumme er det mulig å bli????????

Skrevet

Dib er merkelig. Så fort man spør om noe man ikke har svar på, er HI dum.

Spør man venner, bekjente får man et svar. Noe å forholde seg til. Et tips. Noe.

Sier litt om dere.

Skrevet

Hmmm... Vi har vel gjentatte ganger prøvd å gi frk. hjelpesløs tips og råd over...

Skrevet

Jeg har en graviditetstest liggende her som du kan få...

Skrevet

Jeg betalte ingenting når jeg tok gravitest hos legen. Er ikke det normalt???

Skrevet

Nå har du fått råd om regning(faktura) og å vente og se. Det var ikke bra nok....

hmmmm....

Det neste blir å be typen kikke inn.... kanskje han ser om der er noe der?

Skrevet

Når hun sier at hun ikke kan gå til lege enda, så er vel ikke det noe uansett..?

HI: Jeg har ikke opplevd dette før. Anbefaler deg å legge inn på skravle, mere aktivitet der og kanskje noen som har opplevd noe lignende.

Da jeg tok angrepille, blødde jeg. Du fikk, som jeg forsto mensen to uker etter at du hadde hatt det sist. Hva det er, reaksjon på angrepillen eller kanskje festeblødning vet jeg ikke.

Du er nok klar over det selv at lege er tingen, men skjønner at tankene om å vente så lenge som til april (om jeg forsto rett?) er lenge.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Du kan vel fortelle legen hvordan ståa er? Jeg er sikker på at han forstår deg, og gir deg en giro. Venninna di har taushetsplikt. Og hun er ei venninne?? Eller???

Skrevet

Man betaler ingenting for testen hos legen om det viser seg at man er gravid, men dersom testen er negativ, må man betale.

Du kan få gratis test og rådgivning hos amathea (tror det heter det).

Skrevet

Hadde jeg spurt noen av mine venner om jeg var gravid, hadde nok de også bedt meg om å dra til legen eller ta en test.

Skrevet

en hundrelapp kan du vel avse uansett. Billigere det enn 18-19-34 år med en unge. Du har vel ei venninne som kan låne deg???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...