liten frøken ventes i mai:) Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Så på smokk i dag, og oppdaget at det finnes både i latex og silikon. Noen som vet om det utgjør noen forskjell?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Snuppa her tar begge deler..Introduserte henne for silikon, men hun vil ha latex også.. Latexsmokkene er mest slitesterke..Det anbefales å skifte smokk hver mnd uansett så slitesterkhet spiller vel ikke så mye rolle.. Vi har sikkert 30 smokker:P
baby82 Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Latexen er den brune smokken og silikon den blanke. Min gutt ville ikke ha silikon når han var nyfødt, men nå (2år) vil han kun ha de. Du må prøve deg fram. Ett lite råd; ikke gi opp snokken om barnet ditt ikke vil ha den med en gang. Noen må "lære" å like den, det er så absolutt verd det i lengden.
Måånestråle Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Latex kan være allergifremkallende, men har vært mye brukt fordi de tidligere har vært mykere og dermed bedre å suge på enn silikon. De siste årene har det derimot skjedd mye på materialfronten, og de nye silikonsmokkene er myke og gode. I tillegg holder silikonsmokkene seg bedre, mens latex-smokker blir morkne om de ligger i solsteika og de blir vasne om de blir liggende lenge i vann. Jeg kommer i alle fall til å velge silikon.
liten frøken ventes i mai:) Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2008 Takk for svar - og så raskt:) Får vel kjøpe en pakke av hver, og prøve meg fram.
liten frøken ventes i mai:) Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2008 Ok, lurte litt på det nemlig, om det var en av dem som kunne gi fra seg noe grufs til babyen. Takker
Måånestråle Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Stemmer det ja Jeg har ikke latex-allergi selv, men reagerer likevel ved bruk av latexhansker, kondom osv. Ønsker derfor ikke at lisja vår skal bli utsatt for mer latex enn absolutt nødvendig Enkelt valg, altså!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Men latex er likevel mer holdbar..ingen smokker skal ligge i sola å steike..d samme gjelder for silikon..står det på pakningsvedlegget på alle smokker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå