Håpefull mamma Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 jeg gikk ut i permisjon den 8.des. da terminen min var 29.des. men jenta kom til verden den 22.des, altså 1 uke tidligere. så på fredag fikk jeg brev fra nav om at jeg måtte begynne å jobbe tidligere pga at jeg fikk før termin. stemmer dette? jeg var jo allerede i permisjon da hun ble født? hadde skjønt det om jeg ikke hadde startet permisjonen
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 det stemmer dessverre ja... 3 uker MÅ taes ut før babyen blir født, føder du i løpet av de 3 første ukene i permisjon, så mister du tilsvarende dager... Føder du mer enn 3 uker før, mister du 3 uker... Kjipt, men sånn er det..
Ajam Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 For ett urettferdig system da.. Jeg fødet 2 uker over termin, burde fått 2 uker ekstra med baby'n jeg da..
___ Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Selvfølgelig stemmer det. Du får maks tid permisjon sammen med barnet. Før fødselen fikk du 2 uker permisjon og før det igjen lønn. Du har normalt ikke tapt en krone. Har du valgt 80% permisjon har du faktisk tjent penger på denne regelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå