Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Litt usikker her og må spørre.. ang uvi - da dette er annerledes enn de andre gangene jeg har hatt uvi som ikke-gravid.. er i uke 20 nå.. Det jeg lurer på er om det er vanlig å ha så forskjellige symptomer på uvi i graviditet og ellers eller er det tilfeldig? Har hatt uvi mange ganger før og da har jeg måttet ofte tisse, og at det har svidd litt ved tissing, samt at en føler en ikke blir "ferdig" med å tisse selv om det ikke kommer noe mer.. Pleier alltid å ha snikende symptomer og kjenner at uvi "er på vei" MEN i kveld gjorde det plutselig vondt 'lenger inne' når jeg tisser.. (ikke noe snikende varsel som ellers) - ganske vondt var det faktisk - og sitter litt i etter å ha tisset også. I morges, før alt dette, hadde jeg en episode med vondt/tak i magen som jeg ikke har hatt før, og tolket det som enten voksesmerter eller kynnere siden det ga seg (er førstegangs og vet ikke så godt hva som er hva..) Har også litt stikkende smerter på ene siden nedentil, men det er vel mest sannsynlig strekkesmerter? Hadde også litt friskt blod imorges, men dette kommer til og fra og blir fulgt opp mtp dette. Men dette er vel ikke sannsynlig å ha noe med dette å gjøre? Har tatt urinprøve for å levere imorgen, samt tatt 1.dose med antibiotika som jeg har liggende fra forrige gang (forenlig med graviditet) - og drar til legekontoret imorgen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hei! Veit at en ofte ikkje oppdager UVI når ein er gravid fordi man ikkje kjenner symptomer like tydelig. Viktig at du får behandla det så det ikkje går til nyrene. I tillegg kan UVI sette igang premature rier! det med knip og stikkinger i magen har eg også heile tida så det treng ikkje vere noko med UVIen å gjere:) Lykke til hos legen i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå