Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er ok å fly når men er gravid? Er i uke 14 og skal i uke 16 fly..kun en halvtimes tid i lufta. Jeg har tidligre hatt en MA. Har tidligere hørt at det frarådes å fly pga fare for spontanabort er større hvis man har mistet. Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakkede med legen min om det samme. Fik besked om at det ikke skule ha noget å si.Så vi har bestilt en sydentur. Er i uke 28 når vi skal reise.

Skrevet

Jeg skal ut og fly til helga - flyr hver mnd pga at sambo har samvær med datteren sin og hun bor langt unna. Jordmor sa at det var helt i orden (er 23 uker) helt fram til noen få uker før termin. Men kan jo hende det er noe spesielt i forhold til MA eller sånt, det vet jeg ikke.

Skrevet

3 % av alle sykdoms episoder I fly er pga aborter. Dette er omtrent samme forhold delt paa tid som paa landjorda. God flytur. Skal selv fly masse I dette svangerskapet. Er naa I uke 14. Ikke no stress.

Skrevet

Jeg flyr ogsaa masse og gjorde det i forrige svangerskap. Skal fly 13t vente 4 t og saa fly 2 t en mnd foer termin, saa det er saa mangt som gaar an.....men greit aa ha en dialog med legen din paa dette.

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal fly når termin nærmer seg.. Dels fordi at hva om fødselen setter i gang, og det kan være fare for, er det blodpropp? Det gjelder kanskje mest om du skal fly langt, det er lite bevegelsesmuligheter på flyet, og blodsirkulasjonen er ikke akkurat god i svangerskapet.. Men dette er bare noe jeg har hørt, så sjekk med legen din du ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...