Gjest Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Noen som vet om det er ok å fly når men er gravid? Er i uke 14 og skal i uke 16 fly..kun en halvtimes tid i lufta. Jeg har tidligre hatt en MA. Har tidligere hørt at det frarådes å fly pga fare for spontanabort er større hvis man har mistet. Noen som vet om dette stemmer?
solstråle-juli Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg snakkede med legen min om det samme. Fik besked om at det ikke skule ha noget å si.Så vi har bestilt en sydentur. Er i uke 28 når vi skal reise.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Dette står på lommelegen.no om flyturer under graviditet. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322877 Noen tilfeller der det ikke anbefales som du ser. Jeg har flydd før med truende abort og det gikk bra med oss:)
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Jeg skal ut og fly til helga - flyr hver mnd pga at sambo har samvær med datteren sin og hun bor langt unna. Jordmor sa at det var helt i orden (er 23 uker) helt fram til noen få uker før termin. Men kan jo hende det er noe spesielt i forhold til MA eller sånt, det vet jeg ikke.
Miss Misantrop Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 3 % av alle sykdoms episoder I fly er pga aborter. Dette er omtrent samme forhold delt paa tid som paa landjorda. God flytur. Skal selv fly masse I dette svangerskapet. Er naa I uke 14. Ikke no stress.
2 fine små Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Jeg flyr ogsaa masse og gjorde det i forrige svangerskap. Skal fly 13t vente 4 t og saa fly 2 t en mnd foer termin, saa det er saa mangt som gaar an.....men greit aa ha en dialog med legen din paa dette.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har hørt at man ikke skal fly når termin nærmer seg.. Dels fordi at hva om fødselen setter i gang, og det kan være fare for, er det blodpropp? Det gjelder kanskje mest om du skal fly langt, det er lite bevegelsesmuligheter på flyet, og blodsirkulasjonen er ikke akkurat god i svangerskapet.. Men dette er bare noe jeg har hørt, så sjekk med legen din du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå