Gå til innhold

hvilken barneforsikring har dere.. og hvorfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

valgte dere akkurat denne? SYnes det er vanskelig å lete i forsikringsjungelen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valgte storebrand pga god uføredekning (engangsbeløp og årlig utbetaling).

Skrevet

Storebrand vi også. Samme grunn. Er ungen død, er den død. Da trenger man ikke penger. Men blir den syk, trenger man penger for at den skal få det best mulig. Kynisk, men sant:)

Skrevet

har dere valgt den utvidete b.forsikringen da eller?

Skrevet

Vi har barnas trygghetskonto + gjensidige. Kontoen fordi det er en grei måte og spare på + gratis forsikring, gjensidige fordi sambo sa det.

Skrevet

Ja tok utvidet også, med full uføredekning, og den nye superdekningen med behandlingsgaranti. (vet ikke hvor nødvendig den superdekningen er da...)

Skrevet

Vi har barnas trygghetskonto fordi

gratis forsikring.men vurderer å tegne en storebrand super forsikring.

Skrevet

if superforsikring for barn.. det skal hvis være en av de beste på markedet.. hmm

Skrevet

hmmm... forsikringen hos IF dekker ikke uførhet pga av eks:

Sykdom og ulykkesskade som følge av forskjellige aktiviteter, bl.at: kamp- og selvforsvarssport, luftsport, dykking, fjellklatring, utfor, off-piste, ekstremsport og hastighetsløp med motorkjøretøy, samt sport/idrett som gir inntekt over 1G (folketrygdens grunnbeløp)

VI ddet si at om man blir varig ufør av å bli påkjørt i utfor-løypa, eller kræsjer i et tre og slår seg helselaus, så dekker ikke forsikringen? Det synes jeg var litt dårlig faktis... hmmm... dette er vanskelig...

Skrevet

uff skrekkelig vanskelig dette med barneforsikring..jeg vil gjerne ha den beste til barna mine, men hvilken...?

jeg har ikke lest så fryktelig nøye gjennom papirene. hun dama som solgte den skkrøyt den opp i skyene, men tror jeg kanskje bør revurdere og finne ut av hva den egentlig dekker.. den er ganske nytegnet.

Skrevet

vi har ace

Skrevet

Har den beste på storebrand. Har god dekning, og er billig.

Skrevet

Forsikringene er ikke like, derfor er det veldig vanskelig å velge. Hva har man lyst til å gamble bort liksom:p Husker ikke detaljene i storebrand-polisen, men det er vel vanlig med fraskrivelse som i if-polisen.

Det jeg har lagt vekt på er god uføredekning ved arbeidsuførhet. Storebrand og gjensidige er de eneste som gir årlige utbetalinger i tillegg til engangsbeløpet, kan bli mange år med utbetaling fra 18-67 år. Og blir de arbeidsufør før de er 18 år, blir de så og si minstepensjonist uten forsikring.

En annen ting som var viktig for meg er at min sønn kan fortsette forsikringen i voksen alder, uten å gi nye helseopplysninger. Dette betyr at han er garantert forsikring som voksen, selv om han skulle få en sykdom som ellers ville gi forbehold i forsikringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...