Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Kan noen beskrive hemorider for meg?(tror kanskje jeg har det),og er det noe som hjelper mot det?salve eller noe?please..noen som kan hjelpe?
Lille Luna Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Fra nettet: Hemorider er oftest blålige av farge, det er jo en åreknute. Alle kan få dette, barn kan få det etter forstoppelser. Når hemoriden har "trukket seg tilbake" kan det gjenstå en hudfarget tapp. Dersom denne ikke vokser, og ikke er hard eller knudrete, kan du nok gå ut fra at dette er en hemoride eller rest av en slik. Kontakt lege dersom kulen endrer seg. Salve vil ikke fjærne hemoriden, men vil kunne lindre ømhet eller kløe. Det er veldig vanlig å få det når man er gravid, pga større trykk der nede,og at avføringen kan bli hardere pga. fordøyelsen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 salve fjerner altså ikke hemoriden?,hva f..skal jeg gjøre da?må jeg gå med det resten av livet?det er jo så stygt..ikke så mange som ser det akkurat,men er jo redd for at sambo skal se det når vi har sex...huff,dette plager meg veldig.
*Super*Mamman* Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Hemoridene kan gå over av seg selv, men ofte må man fjerne dem kirurgisk...
*Vilhaenbolleiovnen* Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 nei nei, opeasjon er absolutt siste utvei, hemoroider kan man fjerne med salve, (spørs litt i hvor stor grad du har det) det er lurt og begynne med salven tidlig, og spise sunt, masse masse fiber. Snakk med legen din hemorider er veldig vanlig under svangerskap og fødsel, de fleste blir kvitt det med salve.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 men jeg har hatt det i mange mnd.uten å gjøre noe med det,kan jeg fortsatt bli kvitt det?hvilken salve skal jeg kjøpe?og er det på apoteket man får kjøpt det?reseptfritt?
*Vilhaenbolleiovnen* Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Ja du kan fortsatt bli kvitt det, til de aller fleste går det over av seg selv og med hjelp av salve (stikk piller) drikk mye vannog fiberrikt mat. Fåes kjøpt reseptfritt på apoteket ja, blir det ikke bedre syns jeg du skal ta det opp med legen din. Jeg har noen veninder som fikk hemorider under svangerskapet, de brukte salve for og lindre smerte og kløe, og noen mnd etter fødselen var de helt borte. 1/3 av befolktningen får hemorider så dette er meget vanlig
*Vilhaenbolleiovnen* Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 finnes mange forskjellige salver, du kan også høre på helsekosten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå