smily2 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Prøver meg idag og jeg....., noen som har erfaringer...
Arb.ledig husmor Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Ingen bivirkninger, bortsett fra at eg mista sexlysten... Grei å sette inn, og grei å ta ut...
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 gikk opp veldig (!!) mange kg i løpet av få mnd, helt greit å sette inn og ta ut. Mistet mensen - om du synes det er positivt eller negativt
smily2 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2008 Det med mensen er jo positivt, men ikke det med alle kiloene...., har nok fra før....
Arb.ledig husmor Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Tror eg hadde mensen 3 ganger i løpet av det året eg hadde den inne... Og det va små blødninger på 2-3 dager. Som en annen skriver at hun gikk opp i vekt, det gjorde IKKE jeg..
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 husker ikke, 700 eller noe ??? Ganske billig egentlig sett i forhold til at den varer i 3 år (eller var det to??)
Arb.ledig husmor Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Min kostet et sted mellom 1200 og 1400 kr...
Mamma jei Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Jeg satte inn en p-stav i juli i fjor og har blødd kontinuerlig hver dag siden. I desember dro jeg til fastlegen min for å få tatt den ut, men han kunne ikke lokalisere den. Da ble jeg henvist til spes.gyn. i Trondheim for å lokalisere den med ultralyd. Han fant den HELLER ikke, så nå må jeg reise til Oslo neste uke, til en privatklinikk der en lege har spesialisert seg på å fjerne implantater som er vanskelige å la seg lokalisere! Må si jeg er rimelig forbanna for dette. Gruer meg, skal fjerne den neste uke. OG må reise helt til Oslo!!!! Så jeg sier NEI, jeg anbefaler den IKKE!!!!
Arb.ledig husmor Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Fikk du satt inn den for 3 eller 5 år? Har hørt mye rart om den man kunne ha i 5 år...
Mamma jei Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Det var vel for 5 år ja. Kostet rundt 1300,- tror jeg.
Nitte Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Jeg vurderte også å sette inn p-stav. Fikk da spørsmål fra legen om jeg hadde prøvd cerazette før (minipille), noe jeg hadde. Denne pillen slutta jeg med p.g.a bivirkningene den ga meg (trøtt, slapp og irritabel). P-staven inneholder samme hormon som cerazette, derfor ble denne uaktuell for meg! Kvinner som ikke har prøvd cerazette før, blir rådet til å prøve denne i noen mnd. før man setter inn p-staven, dette for å sjekke at du ikke får uønskede bivirkninger. Ble hormonspiral på meg, noe jeg NÅ synes er kjempegreit. Den kan sitte inne i 5 år, og eneste grunnen til at jeg i utgangspunktet ville ha p-stav, var for å slippe gu-stolen.... :-p
smily2 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. mars 2008 Har gått på Cerazette i 10 mnd, funket supert helt til nå...., å nå har jeg blødd konstant i en mnd..... Dritlei. Så da er sikkert ikke P stav noe for meg da.... Å en ting til..., vandrer den rundt da siden de ikke kunne finne den hos hun andre.....
Mamma jei Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Den er nok inni armen et sted, men legen min satte den mest sannsynlig for langt inn. De tror kanskje den ligger mellom bicepsen og tricepsen. *Grøss*
Mamma jei Skrevet 3. mars 2008 #17 Skrevet 3. mars 2008 Ja. Jeg er så sur på legen min. Man skal jo egentlig kjenne den under huden, men det har jeg aldri gjort.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. mars 2008 #19 Skrevet 3. mars 2008 3-4 cm, ca 2 mm bred. Den skal ligge like under huden, og man skal både se den og kjenne den gjennom huden. At en lege har klart å legge den så langt inn er ganske utrolig. Men når de kom var det jo plutselig slik at mange ville ha staven, men ikke alle leger tok kurs på innsetting. Ikke for å skremme deg som har en stav på vandring, men de tilfellene av uønsket graviditet med p-stav (ikke mange sjelene, men dog) har vært hos de der staven har havnet i muskelen, under fett. Jeg er iallfall veldig fornøyd, og når man tenker på sikkerheten den gir så er det ikke andre alternativer for meg som ikke kan bli gravid uten genetisk veiledning og blodoverføringer og slikt først.
Mamma jei Skrevet 4. mars 2008 #20 Skrevet 4. mars 2008 Sier du det?? Hm... Kanskje jeg bør ta en test! Er ikke sånn at jeg kan merke på mensen om jeg er gravid, har jo blødd kontinuerlig i 7 måneder. Er så mektig irritert på legen min. Blir godt å få fjernet staven neste uke. Gruer meg da! Lurer på om det blir narkose eller lokalbedøvelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå