Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Festeblødning...? etter at jeg har testet positivt? Eller er ting på vei rett i dass nå? Hadde IKM på fredag forresten..

Er ikke mye blod det er snakk om, bare litt rødlig i utfloden.. Blerk! Etter termin å regne er jeg fem uker på vei.. Var sånn det begynte da jeg hadde SA i januar, da begynte det med litt brunlig utflod på morraen, og på natta kom alt blodet i strie strømmer.. Er livredd for at det samme skal skje igjen..Urk!

Noen som har noen trøstende ord til meg? Egne erfaringer?

Klem fra ei nervøs tuppe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd vennen!

jeg har tidligere opplevd det samme, fikk panikk og trodde alt gikk feil.

men det var bare en liten helt normal spotting.

antagelig ikke noe å være redd for. men kanskje du skal tadet litt med ro de kommende dagene?

vær litt ekstra snill med deg selv, ingen tunge løft etc.

så håper vi på det beste!

lykke til

Skrevet

Etter det jeg har hørt,kan mange ha lignende mensblødinger i begynnelsen av svangerskapet. Og siden du også har testet positivt,så er alt sikkert i skjønneste orden ;) Men jeg hadde ville tatt meg en tur til legen hadde jeg vært deg ;)

Lykke til ;)

Skrevet

Hei!

Har hørt om mange som har hatt små blødninger gjennom hele svangerskapet. Og noen har til og med hatt mensen ett par mnd etter de ble gravide. Har til og med hørt at hos noen stoppet aldri mensen fram til de fødte, om det er sant vet jeg ikke.

Prøv å ikke tenke så mye på det, vet det ikke er lett (har 3 sa/ma bak meg). Ville egenlig ha anbefalt deg å gått å tatt blod prøve, men vet ikke om jeg vil det. For på meg steg den i 4 uker etter det var dødt så for meg er det en falsk trygghet.

Så lenge det ikke er mye det blør ville jeg lent meg tilbake og prøvd å innbille meg at jeg var en av dem som små blør litt gjennom et svangerskap!

Du blir ikke klokere på mine erfaringer så derfor vil jeg ikke fortelle dem! Jeg vil heller at du skal lese positive ting. Og tro og håpe på det beste til det værste er bevist!

Sender en klem til deg og håper spiren holder seg fast inni der!

Skrevet

Tusen takk for gode ord:)

Om det fortsatt er sånn imorra, ringer jeg legen.. Om det har sluttet, skal jeg bare ta det med ro, og kanskje ringe legen likevel, sånn at jeg kan få meg en tidlig UL om ikke lenge, hadde vært så godt å se det lille nurket i magen min.. Å se det bankende hjertet er min store drøm!

Takk for lykkeønskninger!:)

Skrevet

Hei!

Har hørt om mange som har hatt små blødninger gjennom hele svangerskapet. Og noen har til og med hatt mensen ett par mnd etter de ble gravide. Har til og med hørt at hos noen stoppet aldri mensen fram til de fødte, om det er sant vet jeg ikke.

Prøv å ikke tenke så mye på det, vet det ikke er lett (har 3 sa/ma bak meg). Ville egenlig ha anbefalt deg å gått å tatt blod prøve, men vet ikke om jeg vil det. For på meg steg den i 4 uker etter det var dødt så for meg er det en falsk trygghet.

Så lenge det ikke er mye det blør ville jeg lent meg tilbake og prøvd å innbille meg at jeg var en av dem som små blør litt gjennom et svangerskap!

Du blir ikke klokere på mine erfaringer så derfor vil jeg ikke fortelle dem! Jeg vil heller at du skal lese positive ting. Og tro og håpe på det beste til det værste er bevist!

Sender en klem til deg og håper spiren holder seg fast inni der!

Skrevet

Huff maskinen hengte seg opp litt. Trykkte vist for mange ganger..heh

Skrevet

Heia!:)

Igår kveld før jeg la meg kjente jeg sånne murringer man snakker om når livmora vokser eller sånn, og jeg måtte ta på meg bind for da jeg tørket meg etter å ha tissa, var det rent blod der. Fortsatt ikke mye, men nok til at jeg ble dritredd.. Da jeg våknet på morgenen idag var det litt blod i bindet, men igjen, IKKE mye, hehe.. Jeg skjønner bare ingenting. Kjenner ingen smerter eller noe, men kan det være mensen som har kommet igjen?

Jeg skjønner INGENTING altså.. testene har jo vært positive! Svake, men positive.. Så har jeg tenkt: kan det være en kjemisk graviditet? Jeg vet at om jeg ringer legen sier de at jeg bare må vente og se, om jeg blør mer og om jeg får smerter. Er jo lite de kan gjøre uansett.. Kan jo ta en blodprøve og sjekke hcg-nivået kanskje.. Men bleh.. får se åssen det går idag på jobb, så kanskje jeg ringer når jeg kommer hjem.. Blir gal av dette..

Så tenker jeg, jeg får CB-tester i posten idag jeg tenkte jeg skulle teste med, men om den er positiv er det jo ingen garanti for at jeg virkelig er gravid lengre, for testene kan jo være positive etter en SA også.. Himmel, dette ble langt, men jeg er så veldig frustrert!

Skrevet

En grav.test, kan lyse gravid fram til 2 -3 uker etter en sa/ma. Blodprøver kan og lure, så anbefaler å ringe legen og si du vil ha gyn. ul! Da kan de måle fosteret. Så kan det gå 1-2 uker så kan du gå å sjekke igjen. De vil kunne se om fosteret har slutteet å vokse!.

Som sagt gikk jeg rundt i 4 uker ed et dødt foster, alt av tester ble positive, jeg hadde til og med en kjempe bra stigning i blodet de 4 ukene!!!

Ønsker deg uasett lykke til og håper på det beste!

Skrevet

ja er det jeg vet :S så derfor kommer jeg ikke til å stole på den clearbluen, for uansett om det kommer et kryss der, kan det være slutt på livet inni der, så eneste jeg føler kan hjelpe, er en UL OG hcg-blodprøve..hehe.. jeg skal ringe legen når jeg kommer hjem fra jobb og bestille time. nettopp byttet fastlege, så er endel jeg må ordne også tror jegm, før jeg kan få kommet inn til han.. urk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...