Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hei! Har hørt at man ikke skal spise majones fordi dette inneholder rått egg? Stemmer det..noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Nei, stemmer ikke!! Hvorfor i all verden skal vi ikke spise rått egg?????? Bare kos deg med majones du:)
*Super*Mamman* Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Hei. Rått egg er vell ikke anbefalt (se linken lengre nede), men har aldri hørt noe om majones, så det vet jeg ikke.... (http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=336561 )
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Leste linken..ja ikke rart man blir forvirret. Det er mange matvarer som inneholder rått egg. Ikke vet jeg heller..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Du kan spise majones. Se matportalen.no mange kilder vil gi forskjellig info legger du alle disse sammen ender du opp med bare destilert vann
Jeg og nurket Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Det er jo mulig de bruker pasteurisert egg i majonesen (har ikke sjekket). Vi skal ikke lenger enn til Danmark for å finne pasteurisert egg i pakninger/poser i kjøledisk i butikken.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Majones? Det er da vel så konservert at ingen bakterier lever vel der? Tror neppe noen som helst har fått noen slags infeksjon pga majones noen gang... Fortell meg det i allefall om noen har hørt om det!! Jeg spiser i allefall majones med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Vet du forresten at det aldri har blitt funnet liseria I et tine produkt?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Pasteurisert egg...? heheheheh....Du vet hva pasteurisering betyr ja? Dvs at egget evt ville vært kokt før de lager majones av det, og det går jo ikke. Man MÅ ha rått egg til å lage ordentlig majones....Hvordan skal man ellers få en jevn masse av egg og olje hvis det er kokt? *knis* Pasteurisering er oppvarming til 72 -75 grader C i 15 sekunder.
Silje`mor Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Man skal unngå rå egg i utlandet pga fare for salmonella. Det er minimal fare for dette i Norge så ta det med ro.
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Går det an å pasteurisere egg? Jeg er HYSTERISK for alt jeg spiser nå som jeg er gravid, men majones, det har jeg på det meste, leverposteien og makrellfileten iallefall da. Er stort sett bare det jeg spiser, og syltetøy, og kokt egg, banan, TINES harde oster. Men har majones på makrell fileten og leverposteien ja, så håper ikke det er farlig. Da hadde det stått på matportalen, tror du ikke? Vi kan vel spise eggedosis også i grunn? Delfiakake og andre kaker som inneholder egg og som ikke er stekt, må vel også være greit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå