Gå til innhold

Er oppgitt nå ja...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber til 16.00. Og i det siste mnd har gubben mått jobbe overtid til halv 10. Dermed sitter jeg her alene med ungene. Jeg er sliten og gravid, ungene er slitne. Og jeg gjør alt for å få en kosetid med barna før leggetid. Og det krever energi.

Sendt sms til gubben nå fordi jeg er så sliten og trenger hjelp her... Og da mener jeg en vaskehjelp som kan vaske litt og ta no klesvask osv...

Men så viser det seg at jeg har fri i morra (for en gangs skyld, skjer aldri...) , og har tenkt meg til byen og ordne ting til babyen og meg selv. (det er faktisk avslapning for meg)

Men da får jeg bare høre at da får jeg bruke dagen i morra til å vaske og rydde. Trenger ikke hjelp til det, får bruke fridagen til det.

Blir helt oppgitt. Når han er hjemme og jeg har lyst til å få ryddet litt (for da kan han hjelpe) så får jeg bare den at nå var han endelig hjemme, så da orket ikke han å rydde...

Mens jeg må bruke fridagen til rydding.

Grunn til at jeg blir oppgitt er at i går syns han så synd på søsteren som er så sliten nå som hun er gravid... Hun er hjemmeværende og har færre barn... Skjønner ingenting. Sier flere ganger at jeg syns han setter mer pris på familien sin enn meg, og det kan han ikke skjønne. Men jeg syns det jeg.

Jeg får bl.a ikke snakke om denne søsteren fordi jeg er så bitter mener han. Men det er jo ikke så rart når hun bare slenger dritt til meg og om meg... Jeg tør jo ikke si noen ting når vi sitter sammen, for da kan jeg regne med å få en slengt i tryne... Sist gang måtte jeg bare holde kjeft å slutte å blande meg i familieære samtaler... enda det gjalt oss...

Jaja. Mye klaging her, men nå er jeg rimelig oppgitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes han mannen din høres nokså egoistisk ut jeg... Og du bør få snakket litt skikkelig med han... Forklart han litt ting og tang, og forlange at han vier litt oppmerksomhet over hvordan hans søster behandler deg, og forlang respekt!

Skrevet

Hvorfor finner du deg i det? Si til ham: Kjære, jeg ordner med ei vaskehjelp jeg så jeg kan bruke fridagene mine til noe positivt i stedenfor å slite meg ut! Og heretter så skal du ta den og den oppgava...så lister du opp noen rettferdige oppgaver HAN skal gjøre. Hvis de ikke ser hva de skal gjøre selv så får man rettlede litt.

Å forstår han ikke det så får du skrive det opp på en lapp og klistrere lappen i panna på ham! MAKAN til hensynsløs mann!

Legger til at min jobber overtid og er mye borte på jobb, men han tar sin del når han er hjemme, rydder, støvsuger, vasker klær, legger unger, mater unger, står opp med unger på natta osv osv...selv om jeg går hjemme med ungene t.o.m...men som han sier, vi er et team og når han er hjemme så deler vi på alt, skulle bare mangle mener han, jeg gjør jo alt når han er borte...og når han er hjemme så kan vi heller dele på oppgavene slik at vi får litt kvalitetstid SAMMEN!

Han får en lykkelig kone med mer overskudd som da igje blir litt mere kjælen....en vinn vinn situasjon...

Skrevet

og hater egentlig å lese andres "klageinnlegg" når jeg selv er litt nede. Men må innrømme at du slår meg glatt. Bøyer meg i støvet.

Hadde blitt så sint om mannen min hadde sagt noe sånt, og håper dette ikke gjenspeiler holdningene hans til hjem og familie. Da jeg var gravid, må jeg innrømme at ikke mannen var superivrig etter å vaske gulv, men ellers var han super. Tok med ungene ut, så jeg kunne få slappe av (omtrent hver søndagsmorgen, og gjerne ellers i uka også). Ga meg streng beskjed om å legge meg ned å slappe av, om jeg så sliten ut når jeg kom fra jobb. Er mannen din sånn til vanlig? At han liker å skjemme deg litt bort med egentid? Om ikke burde han kanskje få seg en vekker. Synes det er ille at han ikke responderer på at du er sliten nå som du er gravid. Og han burde jo absolutt være tilhenger av en vaskehjelp, om han ikke ønsker å bidra mer på hjemmebane selv.

Jeg hangler litt etter å ha vært syk i helga, og er på fjerde uka med mann som er bortreist i jobb. Har lite avlastning når han er borte, siden jeg ikke liker å mase. Så er litt på etterskudd kan man si. Og det provoserer meg derfor enormt å lese at mannen din ikke stiller opp for deg, når du trenger det mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...