lizamor Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Har grublet litt på hva jeg skal finne på som prevansjon etter fødsel. Har tidligere brukt "hoppe av i svingen" ,siden p-piller gjør meg til DET verste hormontrollet. Har også tenkt å amme i en åtte måneders tid. Har hørt at man da kan bruke Cerazette. Noen som har positive erfaringer med denne pilletypen? Er det vanlig med bivirkninger av typen humørsvingninger,kviser og vektøkning?. (Vekt har jeg nok av fra før av,så ønsker jo ikke mer av det heller..
snart mor til 3 Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 vet dette sikkert får meg til å framstilles som veldig gammeldags og kjedelig..men hva har skjedd med den gode gammeldagse kondomen?? hehe... alle snakker om den ene prevansjonsmetoden og den andre..men kondomen har blitt glemt helt av virker det som?? hehe... blir nok kondom her i gården ihvertfall... :-)
lizamor Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 He,he! godt spørsmål! Hm..ehm ,mannen min er ikke så begeistret for bruk av kondom, han påstår at det ikke er like godt som uten:). Men det kan nok hende at det er det vi ender opp med likevel. Han bruker nok heller kondom enn å ha meg høy på hormoner,for å si det sånn!.
<3 coccinelle Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Hva med hormonspiral. Kan settes inn på etterkonterollen og kan vare i 5 år. Ingen problem med hormoner og amming fordi dosen er mye mindre og lokalt. Har brukt det lenge og er perfekt. Men det er kanskje dumt hvis du ønsker barn igjen fort.... Koster litt, men så slipper du å tenke på det i 5 år....
lingling Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 jeg har brukt cerazette,og synes den gir det samme hormonstyret som alt annet med hormoner. jeg har prøvd alt med lite hormoner men reagerer på alt. har en uke igjen til termin, så jeg har allerede bestilt kopperspiral til etterkontrollen......eneste jeg kan ha
snart mor til 3 Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 problemene med spiraler er at for det første funker de ikke for alle... (er selv en av dem som ikke kan ha spiral..smertehelvette) for det andre gir disse og ventetid hvis du ønsker barn igjen... hormoner er et dritt å bli proppet full av.. nei,nå går vi på en hormonkarusell uten like når vi er gravide, så syntes virkelig vi skal slippe det ellers... og om det da ikke er like godt for mannen med kondom?? so what?? kan ikke si at jeg syntes det er så veldig behagelig å lekke sæd i tiden etter hver gang vi skal ha oss...hehe.. hvorfor skal vi proppe oss full av preparater bare for hans skyld? nei,da skal han få ta hormonene selv..heh...og ja,er noe vi har pratet om og blitt enige om..jeg er tullete nok som det er om jeg ikke skal ha ekstra hormoner og..hehe.. ;-)
Patetica fåkksi Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Naa er det ikke alle som har problemer med Cerazette da, jeg faar noen kviser innimellom, ALLTID i ansiktet, grr, men ikke saa ofte. Ingen andre problemer. De smaa humörproblemene jeg fikk av dem slutta da jeg begynte aa ta dem om kvelden i stedet for om morran. Kjenner ogsaa andre som ikke har noen problemer med Cerazette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå