Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har ei datter på 18 mnd som de siste månedene har hatt veldig løs avføring. Er dette normalt hos små barn? Det er ikke hver dag, men ofte. Hun spiser 2 måltider grøt og 2 brødmåltider, middag spiser hun lite av men noe går ned. Noen som har lignende erfaringer eller noen kloke ord??
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Kan det være allergi kanskje?? Har en onkel som har cøliaki og symptomene der er løs mage så vidt jeg vet. Mener ikke å skremme deg altså)
SkravleFruen Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Det var være mye,og det kan være ingenting. Hva mener du med løs avføring? Som i ikke fast - grøtete - vanntynn? Har hun vondt i magen etter måltid? Er det etter hun har spist noe spesielt? Er det andre tin gsom tyder på at hun kanskje er allergisk mot noe? Mageknip? Luft? Utslett? Dersom du mistenker allergi, kan du enten få legen din til å ta en blodprøve av henne for å teste om hun er allergisk mot gluten (cøliaki), eller du kan forsøke å f.eks kutte ut melkeprodukter, eventuelt legge om til laktoseredusert melk.. noen barn får løs mage av melk. Det kan også være slik hennes avføring er, avhengig av hva du mener med "tynn"
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 Takk for utfyllende svar! ) Den er ikke rinnende, men mer grøtete! Har ikke lagt merke til at hun har vondt eller noen andre reaksjoner. Ikke heller mye luft. Hun er jo normal i humør og alt sånt. Det eneste er bæsjen. Tror jeg skal høre litt med legen neste gang vi er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå