Gå til innhold

Hva har dere på babyen om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita på 2 uker, lurer på om dere bruker pysjamas, ullundertøy eller hva dere bruker på babyen på natta! I tillegg lurer jeg på hvilken temperatur dere har på soverommet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langermet body, pysj, pledd og dyne.. ca 12-15 grader på rommet, alt etter ute temp :)

Skrevet

Vi bruker bomullspysjamas, hvis den er uten ben har vi på sokker også. Og babydyne med helseteppe over for å holde dyna på plass natten gjennom. Gutten er snart 5 måneder, men det er det vi har brukt gjennom hele vinteren. Vi har som regel soveromsvinduet litt på gløtt, kanskje 15-18 grader i rommet.

Skrevet

Langarmet ullbody (når det er kaldt) og ullpysj. Han sover på lammeskinn og har deilig baby dun-dyne. Tempen ligger stort sett på 16-17 grader, ihvertfall så lenge han deler soverom med oss (pappaen tåler ikke kaldere, hehe).

Skrevet

vi har bare body og sokker vi.. kanskje lite det da? vi har mellom 17 og 19 grader.. jaja..

Skrevet

Bomullspysj og ullsokker. Og vi har ca 16 grader på rommet. Ligger på sauskinn og har dyne og et teppe.

Skrevet

pysj i enten bomull eller ull. Ligger på vanlig madrass/laken og har dundyne over seg. Ca. 16 grader på soverommet. Alltid god og varm. Utover våren blir det nok bare langermet body på han. Han er varm av seg.

Skrevet

Body og pysj her...6,5 mnd..ca 16-17 grader på soverommet..

Skrevet

Vi har pysj i bomull. Hun sover på lammeskinn og dundyne over. Ligger vel på rundt 15 grader. hun er aldri kald iallefall

Skrevet

er helt sikkert nok det! dere hadde nok hørt det om det var for lite.

knotten sover enten i body og sokker (hvis han sovner før vi rekker å ta kveldsstellet) eller i pysj. i tillegg et teppe og dyne over det. innimellom sover han på lammeskinn i tillegg (pleier å ha det i vogna, så ikkealltid vi husker å legge det i senga. i tillegg syns jeg de er litt skummelt å la han ligge på det siden han kun sover på magen.. ) temperatur på rommet har jeg ingen anelse om. men er vel sikkert rundt 18 grader tenker jeg

Skrevet

Ull eller bomullspysj.. Hadde en stund body under, men nå svetter han endel, og med bare pysj slipper han å bli våt:)

Skrevet

Junior sover i pysjamas og har dyne over seg. Han er ekstremt varm, prøvde å ha body under pysjen og da ble han for varm. Har lammeskinn i vogna, men det har vi måttet ta ut når han skal sove der om natta.

Har ikke målt temperaturen på soverommet, men prøver å ha det svalt så vi ikke koker opp under dyna. Lufter på dagtid og setter opp vinduet når vi voksne legger oss hvis det virker varmt.

Skrevet

Bomullspysjamas og evt sokker dersom det ikke er føtter på pysjamasen. Han sover på lammeskinn så har bare ei vanlig fiberdyne over. Har ikke målt temperatur, men det er vel en 16-17 grader regner jeg med.

Skrevet

Elisabeth har lammeskinn under lakenet sitt, og har på seg nattdrakt og sokker. Ligger med teppe og dyne rundt seg.

Skrevet

Bruker bomullspysj, evt med sokker utenpå. Har rundt 15 grader på rommet hennes.

Skrevet

Her bruker vi ullpysj og ullsokker, han ligger på lammeskinn, og har dundyne over seg. Er vel rundt 18 grader på soverommet tenker jeg. Når det er kaldere ute, har han pledd i tillegg til dyne.

Vi har brukt ullpysj siden han ble født, vi prøvde noen i bomull, men da ble han lett litt svett synes jeg. Ull fungerte bra i forhold til regulering av temperatur.

Skrevet

vi bruker bomullspysj, ligger på lammeskinn. Har også brukt løyert i det siste (en sånn tynn vattert sovepose uten armer) fordi han sparker av seg dynen. Kaldt rom, 15-16 grader. Løyerten har gjort at han sover mye roligere enn før:)

Skrevet

Ullpysj, ullsokker på både ben og hender ;-) Ligger på lammeskinn med helseteppe rundt seg og ett godt fleeceteppe. Temp på soverommet er mellom 12-15 grader, alt etter hvor kaldt det er ute

Hun ligger med armene over hodet, så da blir hun kald uten noe på henda.

Skrevet

lillegutt sover i pysj han. Ikke sokker eller votter eller luer eller poser.

Bare pysj, med dundyne over seg og madrass med laken under seg. Han sparker av seg dyna før han sovner, men da legger vi den pent over han etter han er i drømmeland. Og vi har ca 15 grader på soverrommet........

Får sikkert mange etter meg nå, men jeg synes faktisk det er fælt og kle på ungene ulltøy og votter og ha dyner og pledd og lammeskinn over. Hvor i all verden skal de stakkars små gjøre av varmen? De blir kalde på hendene for og regulere varmen. Hvis de er så kalde, så er det faktisk bedre og ha det litt varmere på soverommet.

i frykt for og bli uthengt her inne velger jeg, for første gang og være.....

Skrevet

Hm, det er ingen her som har sagt at de har på luer på barna, og lammeskinnet er under og ikke over - det har vi brukt siden juli, blir ikke varmere av det men hjelper til å holde jevn temperatur. Og det er ikke gjennom hender og føtter de regulerer temperaturen, mest gjennom hodet. Tror heller ikke de har vondt av å være litt kalde på hender og føtter, det er de jo ofte fordi blodsirkulasjonen ikke er så god, men de plages jo ikke av å ha på sokker/votter. Jeg lurer bare på hvordan de som bruker det får dem til å sitte på hele natta ;-)

Skrevet

Jeg er iallfall sinnsykt glad for å ikke være barna til mange av dere.. Ulltøy både på kropp,hender og føtter under dyna på lammeskinn???

Kjære vakre vene...

Skrevet

Har på bomulls psyj vi! ligger me dyna over og når den sparkes av breier vi over igjen! har sikkert 15 grader i rommet, Lille damen vår er ganske varm av seg,så visst hun har på mere eller det er varmere bli d alt for varmt

Skrevet

Må faktisk si at jeg reagerer på hvor mye mange har på, over og under babyen sin. En viktig regel er at de ikke skal bli for varme og ullpysj, lammeskin og ullsokker höres litt voldsomt ut spör du meg! Her er det bomullspysj som gjelder. HUn ligger på laken og har en dyne over seg. Hun er passe varm. Vi har ca 18 grader på rommet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...