mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 kommunens barnehager sier sin mening, og er veldig usikker på hva jeg skal svare.. har for lite informasjon om hvordan de skal legge opp dagen... har vært snakk om de tyngste fagene i de første timene, deretter lettere og lettere... geografi, forming, sløyd. gym, svømming div 1\2 til 3\4 av dagen... matpause på en time... dagen avslutes med leksetime... hva mener dere...? noen som vet mer om dette..?
trollmor32 Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 De aller fleste 1. og 2. klassinger har vel 5 dagers uke? Vet eg. ikke om nien skoler som ikke har det... Er selv lærer på de småtrinnene og det fungerer utmerket å ha 5 korte dager i uka.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 vi har i alle fått et skjema til utfylling ang dette... hvor lange er dagene....? hvor lange blir de med 4 dagers uke?
Lykke:-) x2 Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 På skolen jeg jobber går elevene 5 dager i uka. Uka til 2.klasse ser slik ut: man:09.00-12.30 tirs:09.00-14.30(Langdag) Ons:09.00-12.30 tors:11.00-14.30 Fre:09.00-14.30(langdag) Personlig syns jeg at dette fungerer bedre enn 4 dagersuke(som vi hadde noen år siden). Da hadde vi samme antall timer, men på færre dager. Elevene blir fort slitne på langdagene. Nå har vi lagt opp til uteskole osv på langdagene:-) Jeg er helt klart for 5 dagersuke!
mamma til twins Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Vi har ihvertfall femdagersuke på skolen her, og det fungerer utmerket. Opplegget på Sfo er ikke noe særlig å skryte av, kun lek og moro. Det er bedre at de fordeler læring og lek over like mange dager. Jeg vet egentlig ingenting om dette, var bare en mening... :-)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2008 langdag fredag var jo egentlig utrolig idiotisk. gutten vår pendler 2.hver helg til far. 3timer kjøring... og regner med det er flere av de.. rart ikke skolen legger opp litt bedre for disse barna... spesielt når de kan ha lang dag en annen dag.. varierer vel fra skole til skole... og blir jo lange dager på fredager når de blir større, men da orker de mere og da... syns løsningen virker litt bak mål... man legger opp til mer bruk av sfo... vi jobber jo ikke så korte dager... med 4 dager kan man jobbe fire litt kortere og ha fri en. skjønner at man tenker på barna, men man må tenke økonomisk til de som er alene og... har jo ingen mulighet... sfo er alt for dyrt... og fra det jeg husker egentlig noe stort tull uten nok oversikt over barna... varierer vel dette også... vi gikk vel 4korte dager, og funket fint det... men er vel for mange foreldre som ikke hjelper barna sine med skolearbeid og da må skolen ta ansvaret... blir for dumt
Strawberrywine Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 der jeg jobber er det 5dagers uke.. men vet om noen med 4.. hos oss er uka slik fra 1 til 4 klasse: mandag 08:30 - 1315 tirsdag 0830 - 1230 onsdag 0830- 1315 torsdag 0830 - 1315 fredag 0830:12.30 SFO hos oss er ikke bare lek og moro.. men hverdagsopplevelser, og vi ivaretar barnet hele veien.. barna bestemmer tempo.. Vi har faste dager og grupper som går tur hver uke, vi har datagrupper, kunst og håndtverk gr, gym gr, kunst gr, og kokekjøkken.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2008 måten det var lagt opp på hørtes bedre ut ja... men ville personlig hatt 4 korte dager for de minste, mindre klasse og kanskje en hjelpelærer...
Lykke:-) x2 Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Ja, jeg er enig i at det ikke er helt optimalt med langdag på fredager. Men med tanke på elevene så har vi lagt opp til aktiviteter som ikke er for slitsomme disse dagene. Grunnen til at vi starter og slutter til ulike tidspunkt er for å utnytte plassen på skolen bedre. Noen elever starter tidlig, andre seint. Dermed blir det flere klasserom ledig til gruppedeling osv. Og færre elever på skolen om gangen... Men skjønner veldig godt poenget ditt som forelder.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå