Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er helt ny i BIM. Jeg har begynt å tenke på at jeg vil prøve snart, men jeg tørr ikke helt å spørre/mase på min kjære... Dette pga at han har hatt en del folk som har mast mye på han og det likte han ikke. Vi har vært sammen i veldig mange år så det er på tide å gjøre noe snart mener jeg. Men jeg vegrer meg på å spørre fordi det er litt skummelt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det og hva jeg skal si? Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør hvordan han ser på fremtiden med deg og når han ser for seg barn. Det er jo et helt ærlig spørsmål:)

Og hvis han ikke spør, kan du jo nevne at du begynner å være klar for barn snart( uten å skremme han for mye;) )

Skrevet

Ja det hørtes jo ganske fornuftig ut. :) Vi får se hva jeg får til. Takk for tipsene! :D

Skrevet

Begynn med å ta opp temaet i sammenhenger som passer, slik at han er forberedt på at du ønsker deg barn... og så rett og slett spørre ham hvordan han ser på det å få barn sammen med deg. Om dere ikke har snakket så mye om det før (i likhet med oss, da ingen av oss ønsket barn i mange år), så følte i hvert fall jeg at det var greit å begynne litt forsiktig, men likevel la ham forstå at det begynner å bli viktig for deg å tenke videre.

Skrevet

Ja det tror jeg også. Vi har snakket så vidt snakket om det før. Men ikke noe alvorlig. Det var en gang at jeg måtte ta test for ikke så veldig lenge siden da jeg hadde opphold fra p-pillene en periode . Vi hadde hatt sex uten beskyttelse. Så da sjekket jeg om jeg var gravid (men det var jeg da ikke), og da spurte jeg om hva han syntes om det ev ble tilfelle. Han sa da at han ikke var avvisende om det skulle skje nå. At det ikke var krise, men kanskje heller ikke ideel. (Vi har nettopp startet på våre første faste jobber etter endt utdanning i fjor). Men om jeg var gravid og ville ha unge nå så var det greit. Men etter dette har han ikke sagt så mye på det. Og jeg tørr ikke mase. Og etter at det ble bekreftet at jeg ikke var gravid så har han på en måte villet at jeg skulle begynne på p-pillene igjen. Som jeg da gjorde. Kanskje han har tenkt at han ikke er helt klar likevell..?! Syns dette er litt vanskelig tema å snakke om. Vil ikke skremme han heller. Jeg vil jo at begge skal være klare til å ta imot et barn til verden før vi gjør noe. Men man blir vell det uansett når man blir gravid, man har jo tross alt 9 mnd å gjøre seg klar på!

Men jeg må bare ta meg sammen å ta det opp snart! Han er verdens snilleste kjæreste, og jeg tror han blir en veldig god far! :D

Skrevet

PS! Tusen takk for gode tips! :D

Skrevet

ENDELIG!! Men det ble gjort med sms!! Fant ut det va den letteste måten å gjør det på akkurat nå. Kanskje ikke den beste måten, men det gikk bra. :D

Det blir ikke barn akkurat nå fordi vi skal prøve å kjøpe oss leilighet nå før sommeren. Og bør komme oss inn der først , så kan vi begynne å planlegge mer framover. :D Min kjære sa at han hadde tenkt på det, men han ville at vi skulle få vår egen leilighet først. Vi leier akkurat nå. Han sa at han syntes det ble for stressende å planlegge barn og leilighet samtidig, så han følte seg ikke 100% klar til å planlegge barn akkurat nå. Men jeg synes også det er greit å få kommet seg i eget hus først og få ting i orden der før det kommer barn inn i bildet. :D Så kanskje vi starter prøvingen i løpet av høsten...?! Det er lov å håpe! :D Jeg er hvertfall ganske lettet nå å få snakket mer seriøst med han om det. Selv om det kun var gjennom sms nå, men da håper jeg det blir lettere å snakke om det under 4 øyne om det senere. :D PUH! :D

Skrevet

Så flott da!! :) Glad på dine vegne :)

Sa fra med en gang til gubben jeg ( han har barn fra før men det har ikke jeg) at hvis han ikke så for seg å få flere barn i framtiden, så måtte han si fra der og da, sånn at vi kunne gå fra hverandre først som sist, uten at det ble så altfor smertefullt. Men han ville gjerne ha fler han, og nå har vi en gutt på snart 2 år, og begynner å føle oss klar for å prøve igjen om noen måneder :)

Lykke til med leilighet og prøving!

Skrevet

Tusen takk skal du ha! :D

Det er så godt å kunne diskutere og snakke med andre om dette temaet! Det gjorde det hvertfall lettere for meg! :D

Lykke til til dere også med prøvinga! :D

Skrevet

Så godt å høre at dere har startet planleggingen, i hvert fall! Håper det blir prøving på dere til høsten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...